3.3

Il Divo

Historien om den italienske politikern Giulio Andreotti och hans påstådda maffiakontakter.

Originaltitel Il Divo - La straordinaria vita di Giulio Andreotti
Alternativ titel Giulio Andreotti Biopic
Regissör Paolo Sorrentino
Manus Paolo Sorrentino
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Toni Servillo, Anna Bonaiuto, Piera Degli Esposito, Giulio Bossetti, Flavio Bucci, Carlo Buccirosso, Giorgio Colangeli, Alberto Cracco, Fanny Ardant, Lorenzo Gioielli, Gianfelice Imparato, Massimo Popolizio, Paolo Graziosi, Aldo Ralli, Giovanni Vettorazzo

Roswall
2018-01-11
Pampig och häftigt berättad. Såg den under feber och replikerna går så snabbt ibland, och är så meningstyngda, att jag inte hann med. Kanske skulle en omtitt generera en fyra. Jag är på väg att bli ett stort fan av Sorrentino.
zonk
2012-07-20
Underbar rulle. Hade turen att ha en italienare som satt bredvid och förklarade lite, men rullen levde helt på bara stämningen och personerna, och musiken.
Astrojacob
2012-05-09
TROTS stor okunskap om italiensk politisk historia så var detta en mäktig upplevelse. Fascinerande, ibland lätt bizarr beskrivning av en man med många ansikten. Fotot, klippningen och scenografin absolut mästerlig och man fascineras utan att egentligen veta vilka det handlar om, DET är film. Stark Fyra för en av årets highlights.
emser
2010-11-21
Snygg att se på men rätt ointressant.
Snah
2010-11-01
Sicket sömnpiller.

2010-08-22
Ännu en färsk italiensk produktion som inte på långa vägar motsvarade mina förväntningar. På ett sätt var den annorlunda gjord, men efter en stund var min enda uppfattning om filmen att den var anmärkningsvärt flummig och inte det minsta underhållande. Hade väntat mig en seriösare film.
kennert
2010-05-09
Ger inte så mycket för den som är kunnig i italiensk politik.
Zebulonm
2010-03-05
bra men kunde varit ännu bättre....
benjamin
2010-03-05
hade kunnat vara bra men det blev bara jättetråkigt.
Taliah
2010-03-01