2.7

Il Tram

En död kvinna hittas i en spårvagn, men mystiskt nog har ingen av passagerarna sett henne mördas.

Originaltitel Il Tram
Alternativ titel The Tram
Regissör Dario Argento
Manus Dario Argento
Genre 70-tal, Thriller, Kortfilm
Skådespelare Enzo Cerusico, Paola Tedesco, Pierluigi Aprà, Gildo Di Marco, Tom Felleghy, Marcello Fusco, Luciana Lehar, Emilio Marchesini, Fulvio Mingozzi

idd
2009-05-03
svag giallo som mest känns som ett trött tv-avsnitt.. får en svag tvåa för det hyffsat intressanta upplägget iaf... jävligt skumt soundtrack för övrigt..
Kriffot
2009-05-03
Det här var ju innehållslöst och trist. Som en tv-deckare utan inspiration. De krystade och malplacerade talet om att de enda intelligenta brottslingarna är dom rika, var väl det roligaste den hade att komma med.
schramm
2009-03-22
Bra tidig tv-film av Argento. Oväntat spännande och trots att den känns lite utdragen och slutet kommer lite väl plötsligt så fungerar det här oväntat bra. Sevärt!
DanielMott
2008-09-20
Okej TV-giallo som är något rörig och utdragen. Svag trea.
filmmange
2007-07-09
Argento är bra som vanligt, men denna dock en av hans sämre.
ThrashingMad
2005-07-09
Skön tv-giallo med en fingerknäppande snut. Givetvis så är han inte lika ball som en annan snut som gillar hårdkokta ägg, men hyffsat cool måste jag medge att han är.