3.7

Jag har älskat dig så länge

Efter 15 år i fängelse flyttar Juliette in hos sin lillasysters familj, på dennes uppmaning. Det blir en kamp för Juliette med både återanpassningen och sin systers kärlek.

Originaltitel Il y a longtemps que je t'aime
Alternativ titel I've Loved You So Long
Regissör Philippe Claudel
Manus Philippe Claudel
Genre Drama, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kristin Scott Thomas, Elsa Zylberstein, Serge Hazanavicius, Laurent Grévill, Frédéric Pierrot, Claire Johnston, Jean-Claude Arnaud

Skapad 2019-10-06 av wst
Efter femton år i fängelse flyttar Juliette Fontaine (Kirstin Scott Thomas) in till hennes lillasyster Léa (Elsa Zylberstein), hennes make Luc (Serge Hazanavicius) och deras två döttrar på syste...   Läs mer »

idaho1981
2019-07-09
Mycket vacker historia som är otroligt fint spelad.
2017-10-26
2017-04-05
Jag tycker filmen svajjar till lite ibland och jag tycker den är väl enkel i sin upplösning men Kristin Scott Thomas lyckas bära det på sina axlar så det ändå funkar och berör mig. Filmen lyfts rakt igenom av starka biroller som är lika välskrivna som dom är välspelade, alltifrån den äldre dottern till farfarn till poliskontakten känns som levande karaktärer med rikt inre liv. Dom förhåller sig till världen inte bara som redskap för att berätta en historia utan dom har egna liv och tankar. Så fyran är ändå lätt att sätta även om den kanske inte levererar något fullt så starkt som jag väntat mig.
Dele
2015-01-08
Trots några väl beprövade komponenter så är detta en varm och fint ömsint historia med fokus på förlåtelse och förhållningssätt människor emellan. Slutet som är väl teatraliskt, och ändrar filmens innehåll till det sämre, tycker jag dock inte behövs alls. Stark trea.
elzplz
2014-12-25
fantastisk.
Gigi1943
2014-11-14
Ev ska jag se den en andra gång för att ge den mer rättvisa, den får en trea nu och det är ju för att Kristin ST är en av mina favoriter. Alltså mer efter en andra titt. Okej nu är detta gjort och kanske jag tycker att den är lite seg bitvis men Kristin ST är ju en superfavorit och här är hon bländande, jag höjer till en fyra.
NtoNW
2013-12-23
Kristin Scott Thomas är förstås fantastisk och de övriga skådisarna också. Men storyn kommer aldrig riktigt igång. Det är platt och konventionellt berättat, så det kan inte bli mer än en trea.
filmfreak1
2013-10-23
Inga överraskningar här inte.
hsimpson
2013-03-10
Jag dras aldrigt riktigt in i det, utan tycker att det är lite väl ointressant. Men visst, den är välspelad och har sina stunder. Trean är inte alltför avlägsen.
Film_DVD
2013-02-21
Kommer inte riktigt igång.