3.1

Ill Manors

Filmen kretsar kring åtta personer i det nedgångna Forest Gate, London, i deras våldsamma kamp för överlevnad och respekt.

Originaltitel Ill Manors
Regissör Ben Drew
Manus Ben Drew
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Riz Ahmed, Ed Skrein, Keith Coggins, Lee Allen, Nick Sagar, Ryan De La Cruz, Anouska Mond, Mem Ferda, Natalie Press, Jo Hartley, Martin Serene, Sean Sagar, Georgia Farthing, Dannielle Brent, Eloise Smyth, Sasha Gamble, Lee Whitlock, Neil Large

foppa99
2016-07-08
Bra o schysst koncept. Beklämmande hur människor baserar sin lycka på andras olycka. Vidrigt
CinemaStrange
2015-08-29
Hände en hel del blev väldigt lång men höll mitt intresse uppe då jag har en dille på brittisk film
handklapp
2012-11-13
Att recensera denna film utan att känna till mannen bakom blir lätt fel. Då fattar man inte den "egenpåhittade" musiken (vad ska man annars ha för musik om inte "egenpåhittad"? absolute music 12?). Om man känner till Plan B /Ben Drew och hans musik så fattar man också filmen, och musiken. En grym film, innit!? En helt klart värdig regidebut och en bra samtida bild av Ends... Jag som är en sucker för allting cockney fullkomligt njöt av dialogen och handlingen. Enda nackdelen är att vissa karaktärer, t ex Ed Skreins, var något platta, han framställdes som genomond och försöket att nyansera detta var kanske inte helt lyckat. Ett tips till er som inte fattar musiken, lyssna på skivan med samma namn.
Spidde
2012-10-28
En väldigt omskakande resa genom några bortglömda personers mardrömslika liv. Jag har sett många brittiska misärporrfilmer genom åren, men när det gäller obehag och feel bad-känslor är det frågan om inte Ill Manors tar priset. Det finns inte en enda minut av den här filmen som inte är jobbig att titta på. Ibland kan jag tycka att de går över gränsen med vad de visar - det blir för jobbigt och otäckt ibland - men på samma gång är det svårt att hitta en ny film år 2012 som berör mer och gör mer ont i magen att se än den här. Skådespelarna lyckas bra med att gestalta de trasiga karaktärerna, regin och det fragmentariska berättandet fungerar bra och musiken (mestadels rap, som känns ganska freestyle och inte särskilt hårt hållen) för historien framåt på ett snyggt och effektivt sätt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka när eftertexterna börjar rulla och jag har väldigt splittrade känslor kring filmen, men det får ändå bli en fyra eftersom den var så omskakande. Jag ville ofta sluta titta, men det var omöjligt att stänga av TVn utan att få reda på vad som skulle hända.
xzorcious
2012-10-17
Musiken är väl det som gjorde filmen mest unuk, texter skrivna på ett sätt som förklarar handlingen, nytänkande!. Diggade filmen skarpt-
Borrman
2012-10-13
Känns lite för uppsjopat och spännt, Det är rent ointressant att följa dessa människor som till viss del glorifieras som tuffa. Vill inte se, Är ointresserad av deras livsöden och deras tramsiga liv. va fan är det för egenpåhittad musik i bakgrunden hela tiden. Fattar ingenting?