2.4

I'll Sleep When I'm Dead

Gangstern Will Graham har lämnat det kriminella livet och bor nu på landet. Men när hans bror tar livet av sig återvänder han för att undersöka omständigheterna bakom.

Originaltitel I'll Sleep When I'm Dead
Regissör Mike Hodges
Manus Trevor Preston
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Malcolm McDowell, Jonathan Rhys Meyers, Clive Owen, Charlotte Rampling, Jamie Foreman, Ken Stott, Sylvia Syms

2015-01-18
En brittisk film i gangstermiljö med Clive Owen i huvudrollen innan han fick sitt stora genombrott i Hollywood. Ovanlig historia för att som sagt utspela sig i gangstermiljö medan karaktärerna är mindre originella. Det kändes som jag under filmens hela gång väntade på att historien skulle komma igång men tyvärr blir det inte mer än en svagt puttrande historia. För mig gör dock , som oftast, Clive Owen en sevärd insats. 2+
Taandborste
2012-03-31
Owens brist på uttryck här fick mig att undra om filmen hamnat i stillbild. Halvdan film med tunn story men helt okej att fördriva tiden med. Svag 3:a.
Galivan
2010-10-12
Många pauseringar och oforcerat tempo. Gedigna karaktärer. Men själva storyn leder ingen vart. Sista biten av filmen är överraskande platt.
Pasi
2010-08-11
En tempoökning i och med att historien binds ihop skulle inte ha skadat. I slutet är jag märkbart ointresserad av hur just slutet slutar ..
altemark
2009-06-20
Sjukt onödig film.
Minik?
2009-04-26
Man känner av filmteamets närvaro och skådespelarna spelar alltför ofta. Otroligt klumpigt filmhantverk!
chris_lambert_
2008-04-14
Börjar strålande med coola kameraarbete och en tät story kring Jonathan Rhys-Meyers karaktär. Sen lyfter liksom filmen aldrig. Clive Owens karaktär verkar mest gå runt och fundera på att göra ngt utan att riktigt aldrig komma till skott. Schysst rulle men inte så mkt mer..
fatet
2008-01-06
Ett riktigt bottennapp, som en Kjell Sundvall-film på neråttjack
2007-08-19
Lever inte upp till vad den försöker vara, men en svag trea kan den få.
mli_1
2007-08-11
sååååå seg och vilket sömnpiller... ingen toppen film precis!