3.4

I'm Not There

En film inspirerad av Bob Dylans liv och musik. Sex karaktärer gestaltar musiklegenden på olika sätt, ur olika vinklar och aspekter.

Originaltitel I'm Not There.
Regissör Todd Haynes
Manus Todd Haynes, Oren Moverman
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Richard Gere, Cate Blanchett, Heath Ledger, Julianne Moore, Christian Bale, Bruce Greenwood, Charlotte Gainsbourg, Michelle Williams, Ben Whishaw, Marcus Carl Franklin, David Cross, Kim Gordon, Craig Thomas, Kristen Hager, Kris Kristofferson (röst)

Gandoon
2013-03-31
Pretentiös och ganska långtråkig. En del intressanta visuella grepp, men på det stora hela inte någon revolutionerande produktion. Den föll mig inte i smaken.
EvilNed
2013-03-27
Man blir lite småkär i eran och tiden som filmen porträtterar. Jag gillar att se människoöden, men tycker ofta att biopics blir trista. Denna funkade över förväntan.
bahageorgis
2012-09-30
Grym film me grymma skådisar och grymma covers på Dylans musik 5a no doubt!
ryderup
2012-06-17
Jag förstår inte filmen alls egentligen. Jag kan inte dra linjer mellan historierna eller (alla) historierna och Dylan. Men jag har nog inte sett en så välkomponerad och snygg film. Helt klart den vackraste film jag sett och en riktig upplevelse. Cate Blanchett står ut såklart och får också ta upp rättmätig plats i filmen. Minst charmerande är Christian Bale som mest spelar en halvdan imitation av Dylan istället för en karaktär.

2012-06-15
Cate Blanchett är grym. För övrigt tror jag jag måste se den här filmen några gånger till för att få ihop allt.
DrJW
2012-03-21
Den som verkligen imponerar av alla skådespelare i den här filmen i rollen som Bob Dylan (typ)-karaktären är Cate Blanchett (hon såg mer ut som honom än de andra). Minns att hon blev Oscarsnominerad för den här i kategorin Bästa kvinnliga biroll, synd att hon inte vann.
aggeabo
2012-02-12
Cate Blanchett är helt jävla otrolig i den här filmen. Det är nästan så jag vill se en film med enbart henne i huvudrollen. "Ballad of a thin man"-scenen är hur bra som helst!
Dreyfuzz
2012-02-02
Helt Ok men inte mer. Cate Blanchett gör en helt jäkla fantastisk prestation som gör att även om man inte är en Dylan fantast så bör man snegla på den iallafall.
Ola_Schubert
2011-12-11
Sorry, jag hade förutsatt mig att ta mig igenom denna sörja denna gång, men lyckades bara hålla ut i 56 minuter. Dock blev jag inspirerad att lyssna på Tottas och Wiehs Dylan skiva och därmed testa min hemmabioanläggning vad gäller musik. En svag etta i betyg, och jag kommer nog inte att försöka mig på att ta mig igenom denna flumsörja några fler gånger.
waterfall
2011-11-06
att man får höra I'm not there (1956) gör nästan bara det att filmen får högsta betyg