3.5

Imaginary Heroes

Familjen Travis kan på ytan framstå som den amerikanska idealfamiljen, men när den äldste sonen Matt, som är en framgångsrik simmare, tar livet av sig börjar den perfekta fasaden att krackelera. Familjemedlemmarna tappar allt eftersom kontrollen över sina liv och endast genom att konfrontera det förflutna kan de återfå kontrollen över framtiden.

Originaltitel Imaginary Heroes
Regissör Dan Harris
Manus Dan Harris
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Sigourney Weaver, Jeff Daniels, Emile Hirsch, Michelle Williams, Kip Pardue, Deirdre O'Connell, Ryan Donowho, Suzanne Santo, Jay Paulson

2017-10-28
picklessmulan
2015-09-08
Vilken Pärla!! En film som nog många missat. Skådespelarna levererar så högt man kan, helt fantastiskt skådespel. Weaver är makalöst bra, likaså Jeff Daniels otroligt bra. Hirsch är också otroligt bra. Fantastiskt bra musik och ett oväntat slut gör att filmen rankas som en av de bättre jag sett. Stark 4. Håller dock med dig bytat hade faktiskt samma fundering.
bytat
2013-01-16
undrar lite hur nån kan skjuta sig utan att det hörs.
MrLawrence
2012-01-06
Finns andra filmer i samma genre (amerikansk kärnfamilj som går igenom prövningar) som är bättre, till exempel Mysterious Skin och American Beauty. Denna filmen hamnar inte på samma nivå, och det finns många saker jag stör mig på. Trots det vissa bra scener och vinklar, och jo, Weaver gör en bra roll. Svag trea.
ochsebbe
2011-10-22
Annorlunda film, dock förväntade jag mig mer med tanke på skådespelarna och handlingen. Älskar Weaver!
Smutser
2010-10-31
En bra film som emellanåt innehåller scener värda mycket mer än en trea. Men på det stora hela blir det en ganska medelmåttig trea.
jasmin357
2010-03-04
väldigt gripande! slutet makes it all worth it

2009-07-21
Tycler den var ättesöt! Emile är så himla gullig i den, och vilken bra skådis han är!
raw-toast
2009-04-09
Gillade den verkligen! Emile gör en lysande insats
TantEva
2009-04-04
nja - vet inte om den var bra eller om den bara var. Får bli en trea