3.1

Danny Collins

En åldrande musiker inspireras av ett gammalt brev som han har fått av John Lennon och Yoko Ono att börja leva livet annorlunda, och gör samtidigt ett försök att återknyta kontakten med sin biologiska son.

Originaltitel Danny Collins
Regissör Dan Fogelman
Manus Dan Fogelman
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Al Pacino, Bobby Cannavale, Jennifer Garner, Giselle Eisenberg, Christopher Plummer, Annette Bening, Melissa Benoist, Josh Peck, Katarina Cas, Brian Smith (V), Nick Offerman, Eric Michael Roy, Eric Lange, Scott Lawrence, Michael Patrick McGill

2019-01-08
Trean är verkligen inte given men det finns tillräckligt med små stunder som ändå lyfter den ifrån en tvåa. Jag tyckte även dottern var charmig och rolig, trots att hon, precis som allt annat, är lite för rakt och enkelt.
Engravadlax
2018-10-17
Bagatell, men charmig. Pacino kan inte sjunga för fem öre.
jiemm
2018-06-11
Detta hade kunnat vara en rätt bra feelgood-film om det inte var för att den blev så otroligt klyschig, sliskig och produktplacerad som den blev. Delar av filmen var som en reklamsnutt för Hilton. Synd.
2017-11-11
Pacino är fantastisk, Plummer suverän och Bening Grym. Filmens första halva är väldigt charmig, filmens andra halva är en sirapsdrypande klyschfest. Skådespelet räddar trean som filmen egentligen inte förtjänar. (7-/15)
Rele
2017-08-21
En trevlig film. Flera duktiga skådespelare och Dan Fogelmans regi och manus ger en stark trea.
Starlette
2016-11-27
Grym Pacino.
Raimo_1985
2016-11-10
Svag fyra/Stark trea, men ibland blir det för fånigt, verkligen, det drar neeeeeer. En av Pacinos bästa på senare år, är det.
2016-02-07
En lite nedtonad Al Pacino som likväl äger alla sina scener i ett drama som var betydligt bättre än vad det tarvliga omslaget gav sken av. En bra story som faller in i en del klyschor, men som håller sig flytande mycket pga en bra ensemble skådisar. Plummer, här 85 år, gör en riktigt skön roll som gammal manager.
Astrojacob
2015-12-13
Skön tribute till John av hans jämnårige Pacino, båda födda 1940. Seriöst drama med stabila skådisar ger en helt ok Fyra.
DIProgan
2015-11-19
Inte något mästerverk men tycker den är riktig mysig med god kemi och skön dialog så det blir en snäll fyra.