2.9

Imagine Me and You

Just innan hon ska säga ja på sitt bröllop ser bruden en oväntad gäst i publiken och kommer plötsligt på andra tankar...

Originaltitel Imagine Me and You
Regissör Ol Parker
Manus Ol Parker
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Piper Perabo, Lena Headey, Matthew Goode, Darren Boyd, Celia Imrie, Anthony Head, Sue Johnston, Boo Jackson, Sharon Horgan, Eva Birthistle, Vinette Robinson, Ben Miles

illbejane
2018-02-12
Jag tycker deras kemi är bra och filmen är full med vackra bilder och scenografi vilket ger den full pott i mina ögon. Det ska vara vackra miljöer och fina relationer. Fick Love Actually- feels Fo Shoooo.
supermancover
2016-11-23
Gillar också Perabos och Headeys kemi, men storyn är för platt och resten av filmen håller inte helt ihop sig och jag blir inte speciellt berörd. En platt tvåa.
2016-09-15
Lyfts lite av Perabos och Headeys kemi!
Mr_v
2016-06-19
Kass regi och slappt manus. Smäller på med scener som ska vara emotionella utan att ens ha försökt tjäna ihop till det. Synd på bra skådisar.
idaho1981
2015-04-15
Mycket positivt överraskad. Visst var det en del som följde mallen, men den tog även sina egna vägar. Bra blandning mellan drama, romantik och komedi med flera underhållande bikaraktärer. Det som sänker det hela är Piper Perabo, vad gör hon i en brittisk film? Det finns så sjukt många bra brittiska skådisar för denna roll, väldigt synd att de valde henne. Lena Headey är grym i den andra huvudrollen och alla biroller gör ett bra jobb. Stark trea.
2014-11-30
Detta är "Brokeback Mountain" i storstadsmiljö med samma problem men denna gång mellan två kvinnor. Filmen håller sig dessutom mer åt det romantiska komedi-hållet än drama. Den håller hårt på reglerna för en romantisk komedi men ändå är det skönt att få ett annorlunda perspektiv i genren. Skådisarna sköter sig bra och Lena Headey är ljuvlig. 3+
hulqen
2013-06-04
Jag har aldrig sett en film som är så stämningsmässigt ur synk med mig som tittare! På pappret fin och bra, men griper aldrig riktigt tag och skådespelarna, och storyn, tar aldrig riktigt fart. Forgettable, skulle jag säga. Lägg dina 1,5 timmar på något annat.
Christiansen14
2013-01-06
Känns annorlunda mot vanliga romantiska komedier och är en okej sådan också. Typisk trea.
jskogh
2012-12-23
Piper Perabos brittiska sänker betyget avsevärt. Får fan lika mycket spunk varje gång.
Mikka
2011-09-13
Vad ska jag säga... Den hade många bra oneliners längs vägen och var därför lite kul att se, men storyn var så dålig att jag inte kan ge den här filmen högre betyg än 2.