1.7

Immortal Combat

John Kellers kollega mördas och nu ger sig han och hans japanskfödda polispartner iväg för att finna mördarens ursprung. Sökandet tar dem till en ö där de experimenterar med människor för att förvandla dem till mördarmaskiner.

Originaltitel Immortal Combat
Alternativ titel Resort to Kill
Regissör Dan Neira
Manus Robert Crabtree, Dan Neira
Genre Action, 90-tal, Äventyr
Skådespelare Sonny Chiba, Roddy Piper, Meg Foster, Deron McBee, Tommy 'Tiny' Lister, Woon Young Park, Lara Steinick, Roger Cudney, Kim Morgan Greene

2021-07-26
Hjärndött var ordet när Piper och Chiba fightas mot odödliga(?) soldater. Lite underhållande trots allt, men lika mycket dötid när den försöker vara både rolig och allvarlig.
WaldoTrumbull
2013-11-22
Typisk lågbudgetaction. Snygga fightscener och absolut inget annat. De skådespelare som inte är träiga spelar istället över så det sprutar ur öronen på dem. Detta är helt enkelt inte särskilt bra, men funkar, tack vare fighterna, som en stunds hjärnlös förströelse.
Grillo
2012-11-22
Det enda bra med filmen var fightscenerna, resten otroligt taffligt och tråkigt... Förutom möjligen för ondingen som såg ut som en uppumpad E-Type och överspelade som en galning...
Poffo
2008-02-18
Oj, Sonny Chiba och Roddy Piper. Låter som en helt fantastisk kombination.
Bomkia
2008-02-04
Inte alls särskilt bra, trälig rulle där de enda riktiga ljuspunkterna är actionsekvenserna och främst då herr Chiba. 2--