2.4

Immortals

Sedan de grekiska gudarna vann det legendariska slaget mot titanerna har ingen fiende kunnat hota människans existens. Men nu har den maktgalne kung Hyperion förklarat ett skoningslöst krig mot allt levande och till och med Gudarna kan inte göra annat än att hjälplöst se på medan Hyperion försöker släppa titanernas krafter fria ännu en gång.

Originaltitel Immortals
Regissör Tarsem Singh
Manus Charley Parlapanides, Vlas Parlapanides
Genre Drama, Action, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Henry Cavill, Mickey Rourke, Stephen Dorff, Freida Pinto, Luke Evans, John Hurt, Joseph Morgan, Anne Day-Jones, Greg Bryk, Alan Van Sprang, Peter Stebbings, Daniel Sharman, Isabel Lucas, Kellan Lutz, Steve Byers, Stephen McHattie, Romano Orzari, Matthew G Taylor, Corey Sevier, Conrad Pla, Neil Napier, Tyrone Benskin, Abdul Ayoola, Dylan Smith (I), Robert Naylor, Mercedes Leggett, Kaniehtiio Horn, Ayisha Issa
Betygsantal 1981

quelnightmare
2021-12-01
En i stort sett osammanhängande men inte desto mindre njutbart töntig och obotligt våldsam fest. Men efter Clash of the Titans är man lite cynisk.
norenorama
2020-01-15
Hur fan kan man ha missat denna rullen? Var ju riktigt trevlig. Lär väl vara lite flera som ser denna nu efter Witcher serien och folk vill ha mera Henry Cavill.
Hanness
2019-04-30
Oerhört löjlig film, skäms ju när man ser den. Urusel.
YeShiBao
2018-01-20
Trist att Tarsems filmer blivit så dåliga. Den enda som gör ett fantastiskt jobb genom alla hans filmer är kostymdesignern Eiko Ishioka, men hon lever ju inte längre...
precious_death
2017-07-23
Det som räddar rullen är att den är snygg. Sen gör Cavill en bra insats också. Bättre än hann gjorde som superman eller i u.n.c.l.e-filmen iaf. Däremot var ju Rourke sällsynt trött.
Murvel48
2017-04-26
Sett till resurserna är det här rena bottennappet. Ointressant, oengagerande och överdrivet våldsam. Och varför kan dom aldrig prata normalt i den här typen av "historiska" filmer?
2016-05-04
Tarsem Singh är en makalöst fantastisk visuell regissör, tänk vad han hade kunnat åstadkomma med någon som kan bidra med mer substans och starkare karaktärer, dialog och grejer. Sjukt jävla snygg bitvis. Men ofta totalt ointressant och tråkig med karaktärer man som mest gäspar åt. Eller nu kanske jag är lite hård, SÅ dålig är den inte ens i sina sämsta stunder. Men i jämförelse med hur snygg den är och vad den hade kunnat vara är det ingenting. Synd.
Portugallien
2016-04-11
ithica
2016-04-08
Vad är det här för jävla smörja. Så sjuuuuukt osammanhängande?
mwollin
2016-03-23
Det enda som denna film handlar om är hur mycket pengar man kan lägga på blod och som det verkade i filmen så hade man en ganska mycket pengar att lägga på blod. Det var det enda det handlade om i filmen blod. Annars var det inte så mycket jobb som manus författarna lagt på manuset. Detta är en riktig skit film och jag skäms att jag måste lägga ett så högt betyg som en etta på detta.