Impact

En asteroid kolliderar med månen, fragment från månen åker ner mot jorden. Det verkar först som att jorden har klarat sig när de märker att månen kommer närmare och närmare jorden. Forskare kommer fram till att de har 39 dagar på sig att stoppa månen från att kollidera med jorden.

Originaltitel Impact
Alternativ titel Last Impact - Der Einschlag
Regissör Mike Rohl
Manus Michael Vickerman
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare David James Elliott, Natasha Henstridge, Benjamin Sadler, Florentine Lahme, James Cromwell, Steven Culp, Natasha Calis, Yee Jee Tso, Colin Cunningham, Michael Kopsa, Samantha Ferris, Ron Lea, Gerard Plunkett

Robkiller
2019-03-08
Lågbudget katastrof-film där månen orsakar bekymmer... Lite annorlunda handling som håller intresset uppe, mest tack vare att inte alla uppför sig som idioter, vilket är vanligt i den här genren. trots risiga effekter fungerar dramat helt ok.
Höij
2011-11-26
Hahahahaha, så sjukt dålig på så många sätt.
Luciphere
2010-02-17
TV-film. Asteroid kraschar med månen som försätts ur kurs och riskerar kollidera med jorden...och hmm, inte vidare seriöst precis. Hyfsat underhållande dock.
LiNNEJAH
2010-01-01
Citerar nedstående kommentator: UNDVIK.
Arseenal
2010-01-01
FANTASTISKT usel! Något av det sämsta i skådespelarväg jag någonsin bevittnat (nivån är högre på en skolpjäs i lågstadiet!!), man sitter seriöst och skäms över kvalitén på detta. UNDVIK!
zworp
2009-06-25
skräp, verkligen. Skrattade flera gånger högt över idiotin.
kenai
2009-05-07
Jag kollar på filmen nu.. Så många detaljer inom fysiken som dem totalt har skitit i, så som skalor och mycket annat. Det faktum att vita huset ringer till små observatorium som framförallt är kasst utrustad är helt befängt... Och ska jag säga det roliga? Jag är bara 10 minuter in i första delen. Hur ska jag kunna stå ut? Fy för i helvete. Får se vad jag sätter för betyg på filmen sen.. Har mina aningar. :P
kenai
2009-04-21
Det låter ju bra ballt! :D En måne som är på väg mot jorden. Vet dock inte ifall jag har ork att stå ut ännu en asteroidfilm. -.- Dem senaste jag kikat på har vart så tragiskt dåliga att man nästan grät.. Väntar på kommentarer här istället. Hoppas på positiv respons. :)