2.7

Impressionen unter Wasser

Leni Riefenstahls sista film. En undervattensdokumentär med musik av Giorgio Moroder.

Originaltitel Impressionen unter Wasser
Alternativ titel Underwater ImpressionsImpressions of the deep
Regissör Leni Riefenstahl
Manus Leni Riefenstahl
Genre 2000-tal, Dokumentär, Kortfilm

Asmorod
2018-08-10
Ovärdigt avslut på karriären.
skit_samma
2011-08-20
Ogillade klippningen. Istället för lite längre tagningar, där man faktiskt får se fiskarna/blötdjuren/osv göra någoting, dräller det av tvåsekundersklipp som endast visar en fisk. Så säger det klipp och man får se en annan fisk i ett par sekunder. Musiken var heller ingen höjdare. Den kändes som tagen ur ett dåligt TV-spel. Filmen håller sig ovan 1-gränsen tack vare överflödet av arter. Filmen i sig är en etta.
Arensberg
2007-06-21
har ej beskådat den, men vet att hon ljög om sn ålder för att få dykcertifikat haha (hon sa att hon var 65 istället för typ 73)
Trangor
2007-06-21
Fina fiskar, men Riefenstahls ungdomsrebelliska filmer är helt klart i högre klass än den här fiskfilmen.
Ihsahn
2007-05-15
Helt makalöst vacker film som blir ännu mer imponerande om man betänker hur gammal Riefenstahl var när hon gjorde den. Jag kommer nog se den fler gånger, den är väldigt mysig att ha på i bakgrunden när man gör något annat.
goeran
2007-05-10
Helt otroligt vackra bilder till skön musik. En sann njutning att se naturens under återgivna med sådan konstnärlig finess.