2.5

Imse vimse spindel

Under en expedition i Venezuela dödas en fotograf av en ovanlig giftspindel. När kroppen transporteras tillbaka till USA följer en spindel med i lasten.

Originaltitel Arachnophobia
Regissör Frank Marshall
Manus Al Williams, Don Jakoby, Wesley Strick
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Jeff Daniels, Harley Jane Kozak, John Goodman, Julian Sands, Stuart Pankin, Brian McNamara, Mark L Taylor, Henry Jones, Peter Jason, James Handy, Roy Brocksmith, Kathy Kinney, Mary Carver, Frances Bay, Lois De Banzie, Warren Rice

martineden
2019-02-17
Har sett filmen i min ungdom och när jag ser den igen imponeras jag över hur väl man lyckas kombinera skräckelement med humor. Filmen lyckas väl med att fånga den mysiga stämningen av en småstadsidyll och jag tycker att filmens obehagliga sekvenser är riktigt välgjorda och får det att krypa i mig, tack gode gud att det inte kryper PÅ mig(!). Gillar Julian Sands excentriske forskare och John Goodmans insektsutrotare. Även om filmen är ganska typisk så är den väldigt välgjord på alla sätt. Bra!!! 3+/4-
2018-12-18
Den här är ju rolig, men på grund av den här filmen utvecklade jag min spindelfobi när jag var liten...
BrutusBeefcake
2018-03-18
Ganska fånig egentligen men har något charmerande över sig samt Jeff Daniels och John Goodman. Långt ifrån en etta men hellet aldrig riktigt nära trean heller. Mysig skräckunderhållning som fungerar bra en söndag, men inte mer än så. (5+/15)

2017-08-07
Egentligen är väl den här filmen ganska fånig men den är åtminstone underhållande och betydligt bättre än många av dagens filmer.
2017-08-05
Kult!
thebully
2016-05-16
Kung Goodman!
Brouhaha
2016-01-07
Fick mardrömmar av den här filmen som liten. Men nu är det ju inte mycket till skräck, utan en riktigt mysig film med en hel del roliga scener, speciellt givetvis de som Goodman medverkar i. John Goodman alltså. Legenden säger att han vägt närmare 180 kg. Vilken man.
NoWireHangers
2016-01-06
Trevlig liten mys-skräckis med bra skådisar. John Goodman är rolig.
vonadel
2015-05-30
Riktig charmig film som ger en nostalgikänslor. Tror inte jag sett den sedan det begav sig. Tycker nog den var lite bättre då, även om den håller förvånansvärt bra än idag. Goodman är bäst. 6/10
Fläskkäft
2015-02-13
Frank Marshall spelar inte alls i Spielbergs liga(vilket han iofs gör) men filmen är underhållande och tar inte sig själv på så stort allvar. Inledningen är riktigt trevlig och jag önskar att dom hade spenderat mer tid i djungeln framförallt med karaktären Dr Atherton. Inte speciellt hemsk men jag rös till ett par gånger vilket jag alltid gör när jag ser spindlar. Sheriffen är en skön karaktär och lika så Utrotaren spelad av John Goodman. Finalen är rätt spännande även om jag inte visste att spindlar kunde skrika. =)