In Between

Del i Jonas Mekas dagboksfilms- projekt. Filmen är indelad i tre episoder, som alla skildrar personer och händelser i regissörens liv under 60- och 70-talet. Den andra episoden är en märklig och humoristisk skildring av den excentriske konstnären Salvador Dalí, som målar graffiti, besprutar kvinnliga modeller med grädde och utför surrealistiska installationer i New Yorks slumområden.

Originaltitel In Between
Regissör Jonas Mekas
Genre Dokumentär, Kortfilm, 70-tal

Tonti
2013-02-26
Liknar walden ganska mycket och innehåller flera mycket fina sekvenser. Det blir för mycket unga poserande kvinnor dock även om det delvis är Salvadors fel. Det är medryckande i vart fall.
nosferatu
2012-10-15
mer strukturerad än mekas brukar vara, även om det sitter i det episodformade upplägget. dalí-segmentet håller dock inte måttet mer än kuriosa-värdet (kan jämföras med jack smith-sekvenserna i star spangled to death), då är sekvenserna med ken jacobs bröllop desto bättre (mer än själva kuriosa-värdet). båda sekvenserna med dalí och dreyer finns även i längre utförande som enkilda verk. den här formen blir med sin speltid ett mellanläge mellan den episka (walden) och den episodiska (notes on the circus).