3.2

In My Skin

När karriärkvinnan Esther, som just bestämt sig för att slå sig till ro, en kväll råkar ramla och slå sig så att hon river upp ett elakt sår börjar märkliga saker hända med hennes kropp.

Originaltitel Dans ma peau
Alternativ titel Coupures
Regissör Marina de Van
Manus Marina de Van
Genre Drama, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Marina de Van, Laurent Lucas, Léa Drucker, Thibault de Montalembert, Dominique Reymond, Bernard Alane, Marc Rioufol, François Lamotte, Adrien de Van, Alain Rimoux

myslas
2015-03-08
Väldigt obehaglig men har inte riktigt samma nerv som exempelvis Repulsion eller Black Swan. Tappar dessutom lite under andra halvan men är ändå riktigt sevärd.
CinemaStrange
2015-01-20
Fascinerande, det är nog så att jag vill se om den!
2014-08-15
Fruktansvärt obehagliga scener - och snygga. Men sedan går det liksom i stå. Halvvägs in så tappade vi varandra, filmen och jag - för att inte tala om tråden och jag... och kanske filmen också. (9-/15)
TheSkye
2014-03-16
Riktigt jobbig att se. Jag har väl egentligen sett "otäckare" filmer, men denna har dröjt sig kvar i minnet... se och avgör själv!
Cramped
2013-09-04
Extremt obehaglig (tåls att upprepas). Ogillade "slutet".
Virrpanna
2013-08-08
Obehaglig, det finns inget annat ord för denna film. Behövde titta bort några gånger och jag är inte den som ger upp lätt för äckliga saker.
karlmats
2013-06-06
En väldigt jobbig film att se, det är sällan jag har blivit så påverkad av obehagskänslor så starka som dessa. Problemet är egentligen inte alla köttiga scener, det är sättet de presenteras på, långsamt och realistiskt med en poetisk klang bakom. De Van bjuder inte på nån form av underhållning här, det är befriande och påminner på sitt sätt om en kvinnlig Haneke. I jämförelse tror jag dock Haneke måste klassas som mainstream för här har vi fan verkligen ingenting för den sondmatade massan. Fascinerande och viktig film, allt kan inte vara Hamilton 4 eller Grannen i Beck. För den som är van att titta bort när det vankas elände blir det nog en del tittande mellan fingrarna här.

2011-06-22
onödiig och bara konstig. dåliga skådespelare också. långa, tråkiga scener som bara höll på och höll på.
VOLODYA
2010-12-02
Otroligt obehaglig, och bra.
Ponsbach
2010-05-22
En otäck film med budskapet ganska dolt. En film om pressen på kvinnan och rätt över att bestämma över sig sig själv och sin kropp.