Källaren

En dokumentär som avslöjar vad dess individer gör i sina respektive källare.

Originaltitel Im Keller
Alternativ titel In the Basement
Regissör Ulrich Seidl
Manus Ulrich Seidl, Veronika Franz
Genre Dokumentär, 2010-tal

dE.dD
2016-11-15
Krystat. Trodde inte ett dugg på personerna jag såg. Kändes uppgjort hela grejen. Dåligt.
naiiv
2016-08-10
Låter mer intressant än den är. Bästa scenerna är när källarnazisten interagerar med sin hustru (som aldrig är i bild). Tveksam som dejtfilm, om det inte råkar vara med rätt person.
Brinkmann
2016-01-17
Im Keller framstod mest som en samling skisser eller tagningar som blivit över vid någon annan film. Trots sadomasochism och nazister så är det en ganska tråkig film tyvärr. Men den väckte en fråga. När är egentligen Ulrich som bäst; när han gör dramatiserade dokumentärer eller när han gör dokumentära spelfilmer?
Arensberg
2015-12-04
funkar väl, men lite väl krystat ibland, blir ju bara retsamt att man inte får veta mer om karaktärerna
emilstjernholm
2015-10-04
Sensationslystet och stiliserat som brukligt med Seidl. Jag gillar bildspråket och känslan för bildkomposition. Det fragmentariska inblickarna fungerar också bra. Dock lyfter det aldrig, det blir aldrig någonting mer än en effektsökeri bland excentriker.
Aristi
2015-09-21
Alltså hade nog för höga förväntningar, men den här var rent utav BARA obehaglig. Ush
vamstad
2015-05-06
En underbar film för hela familjen. I sommar blir det semester i Österrike.
MattiasStrand
2015-04-28
Ja det här var ju Ulrich Seidl formulär 1A, på gott och på ont. Det är på intet vis dåligt, bilderna är välkomponerade som vanligt, människorna som skildras är fascinerande i sin knasighet - men det blir också väldigt enahanda efter ett tag. Källartemat som sådant är väldigt intressant och jag kan önska att man hade tagit sig an det med en högre ambitionsnivå.