2.3

47 Meters Down

Två systrar på mexikansk semester är instängda i en hajobservationsbur längst ned i havet, men syret börjar ta slut och stora vita hajar cirklar i närheten. De har nu mindre än en timmes luft kvar att räkna ut hur de ska komma upp till ytan .

Originaltitel 47 Meters Down
Alternativ titel In the Deep
Regissör Johannes Roberts
Manus Johannes Roberts, Ernest Riera
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Mandy Moore, Claire Holt, Matthew Modine, Santiago Segura, Yani Gellman, Chris J Johnson, Axel Mansilla

Merwinna
2019-04-28
Mycket spännande och berörande film, om än med en del logiska brister. Håller uppe intresset ända till slutet. Introduktionen av karaktärerna, psykologin och skådespelarna är också väldigt bra. Nyttigt att få en påminnelse om, att man aldrig ska låta sig övertalas att göra något som magkänslan säger ifrån emot, samt att man aldrig ska göra något som inte känns bra bara för att imponera på någon annan.
vonadel
2019-03-24
Ännu en koll innan borttag från Flixen. Bättre än väntat ändå. Håller intresset vid liv filmen igenom. 6/10
Pos
2019-02-08
Fångar klaustrofobikänslan och ångesten riktigt bra på sina ställen och ett par scener var oväntat visuellt trevliga. Överlag jävligt tramsigt dock och precis vad jag förväntade mig.
theFeber
2018-12-11
Man lyckas bygga upp en riktigt ruggig stämning där nere på havets botten. Stundtals riktigt bra, stundtals dock trist och korkad. Framförallt känns inte karaktärerna riktigt trovärdiga, vilket man kunnat fixa med bättre manus. Fyller dock sitt syfte på ett bra sätt.
dudson
2018-11-10
Korkade pök som har all världens jävla otur. Perfekt hajföda är dom iaf.
dafreakish
2018-09-30
Fascinerande usel hajfilm som innehåller allt det som en hajfilm inte ska innehålla. Den fylls med klyschor, karaktärer man verkligen inte bryr sig om och dessutom ruttet foto som tar udden av allt. Det bästa med filmen var när eftertexterna började rulla.
hakuna
2018-09-08
Perfekta bakistramset. Man vet vad man får och kan inte förvänta sig nåt bra
Tatty
2018-09-03
Så spännande. Pirrigt och nervigt att se filmen! Litelite förvånad på slutet!
ramla
2018-04-30
Eftersom hajfilmar bara kan bedömas på sin egen hajfilmsskala så skulle jag säga en stabil trea! Bättre än The Shallows, sämre än Open Waters.
Jamesa
2018-04-12
Ganska hyfsat ändå, Ok underhållning för stunden.