In the Heights

En filmversion av Broadway-musikalen där Usnavi, en sympatisk bodegaägare i New York, sparar varje krona varje dag när han drömmer och sjunger om ett bättre liv.

Originaltitel In the Heights
Regissör Jon M Chu
Manus Quiara Alegría Hudes, Lin-Manuel Miranda
Genre Drama, Musikal, 2020-talet
Skådespelare Anthony Ramos, Corey Hawkins, Leslie Grace, Melissa Barrera, Olga Merediz, Jimmy Smits, Gregory Diaz IV, Daphne Rubin-Vega, Stephanie Beatriz, Dascha Polanco, Noah Catala, Lin-Manuel Miranda, Mateo Gómez

karlmats
2021-07-31
En feelgood-film som må vara Disneyfierad men som också skapar mycket glädje. Även om det naturligtvis är en väldigt tvättad bild av Washington Heights så flyttas jag ändå in i en annan värld som jag inte är så bekant med vilket alltid är trevligt. Många bra sång- och dansnummer var det också. Då förlåter jag gärna att filmen är för lång och att den dippar i mitten. Början och slutet är bra, och trots att jag inte är något riktigt fan av musikalgenren tycker inte det är några konstigheter att dela ut en 3a till denna.
dr_Robert
2021-07-26
Underhållande musikal som jag uppskattar trots att jag inte är någon större fan av musiken. Mäktig scenografi och autentiska utomhusmiljöer från en stadsdel jag känner en smula. Den dominikansk-amerikanska drömmen och ett slut som förstås är sockersött för så plägar det ju vara med sagor. En fyra.
2021-07-04
Oj vilken charmig film! Fantastisk kostym och underbar koreografi med många låtar som är fina och bra men ingen som riktigt sätter sig. Fina karaktärsporträtt och intressanta perspektiv om migration specifikt och viljan om att bygga sig ett bättre liv i allmänhet. Många starka och fina bitar ifrån olika perspektiv som hanteras på ett bra sätt. Härlig film!