3.4

In the Loop

Politisk fars om brittiska ministern Simon Foster som skickas till Washington där han desperat försöker att verka viktig. Han träffar amerikanska departementskvinnan Karen Clark och general Miller som ser honom som en lierad i kampen mot krig.

Originaltitel In the Loop
Regissör Armando Iannucci
Manus Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Tom Hollander, Chris Addison, Peter Capaldi, Mimi Kennedy, James Gandolfini, Anna Chlumsky, David Rasche, Gina McKee, Enzo Cilenti, Steve Coogan, Zach Woods, Olivia Poulet, Paul Higgins, Alex MacQueen
Betygsantal 1918

Skapad 2019-10-13 av niklasringdahl
Många har beskrivit den här filmen som ”West wing möter The Office”, och det är verkligen en klockren beskrivning på många sätt. Det uppenbara temat är att den politiska världen i både USA...   Läs mer »

andmoreagain
2019-01-13
Jump cuts för att verka lite cool och häftig år 2009? Nej, fy fan va trist detta var. Skådespelare som absolut inte har någon som helst komisk ådra ska försöka blanda The Office-humor med politik. Värst är Peter Capaldi som tror han är så jävla frän och uppkäftig med sina svärande one-liners. Stor tönt i en väldigt töntig film.
johan93
2018-11-29
Den här och Office Space är dem bästa komedierna som nånsin skapats enligt mig!
2017-10-25
PrinceJohn
2017-06-03
Väldigt rörig, men karaktärerna och dialogerna är förstklassiga!
KillerPutte
2015-10-21
(rek.4) Kanske lite rörig på sina håll men vissa karaktärer är ju bara för sköna!
annihilat0r
2015-10-16
"In the Loop" börjar friskt och fräscht. Dialogen är underhållande och kvick. Dessvärre blir berättelsen snurrigare ju längre in man kommer, och därmed avtar intresset något.
AlbinWesley
2015-08-22
Om alla komikförsök varit lika tokroliga som de allra mest lyckade, så hade filmen varit ett underverk. Bitvis som sagt vansinnigt rolig, men oftast inte riktigt.
2014-12-31
Denna film var det mest skrattframkallande jag har sett på länge och underhållningsvärdet är också på topp. Jag faller för alla skådespelarna(ja, faktiskt alla) nästan direkt och de sköna karaktärer de spelar. Manuset levererar verkligen njutning som lyckas utmana både skrattmuskler och intelligens. Här finns massor av citat att underhålla vänner med. Tempot är högt och sett till helheten för högt. Hade det varit en TV-serie så hade det varit perfekt men som långfilm blir det lite utmattande.
Commandante
2014-12-06
Smart och smårolig, men slutet känns som ett märkligt hafsverk.
booby
2014-11-08
Svärande britter och arroganta amerikanare. Skön kombo.