2.6

In the Shadow of the Moon

En polis i Chicago leder jakten på en gäckande seriemördare, vars brott följer måncykeln.

Originaltitel In the Shadow of the Moon
Regissör Jim Mickle
Manus Geoffrey Tock, Gregory Weidman
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Boyd Holbrook, Michael C Hall, Bokeem Woodbine, Cleopatra Coleman, Sarah Dugdale, Gabrielle Graham, Ryan Allen, Juan Carlos Velis, Julia Knope, Colton Royce, Tadhg McMahon, Jhonattan Ardila

Hanness
2020-06-07
Helt OK film, intressant handling.
Christofer
2020-01-08
2019-10-21: Som alltid med filmer på detta tema blir det lite snurrigt kring logiken och jag har svårt att greppa en del detaljer. Dock så gillade jag det hela skarpt och om jag inte känt mig en smula förvirrad efteråt hade det nog kunnat bli en fyra.
dudson
2020-01-03
Läckert snygg film! Diggar även konceptet med en seriemördare. Men allt förstörs utav den onödiga time-travel dravlet" Sen försöker filmen även plocka billiga pk-poäng. Tror inte att regissören är en Trump fan om man nu säger så" 1+
karlmats
2019-12-23
Kul koncept men det känns ganska tidigt som att det är ett gymnasiemanus och skådespelarna lyfter inte direkt dialogen heller, speciellt Dexter är väldigt knackig här. Det blir lite för tillrättalagt och mot slutet inser man att hela premissen var ganska ytlig. Men ganska spännande under hela vägen var det ändå, inte tillräckligt för att överkomma bristerna dock. En ganska stabil 2a.
PeterTheW
2019-11-11
Glatt överraskad. Inget nytt under himlen men välgjort och underhållande som tusan.
Supernaut
2019-11-08
Börjar bra men tappar snabbt tempo och blir i slutändan bara förutsägbar och tråkig.
Horibe
2019-10-03
Börjar spännande och känns som en frisk fläkt till att sedan förvandlas till en överkokt medioker soppa. Bortslösad potential är ledordet här.
amam
2019-09-30
Bra skådisar men ologiskt manus med en besvikelse till slut. Budskapet är också att det är okej att mörda oskyldiga människor bara man "är på rätt sida".