In the Tall Grass

En bror och en syster är ute på en roadtrip, när de plötsligt hör en pojkes rop på hjälp. De stannar för att undersöka saken men blir vilse i det höga gräset.

Originaltitel In the Tall Grass
Regissör Vincenzo Natali
Manus Vincenzo Natali
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Patrick Wilson, Laysla De Oliveira, Avery Whitted, Harrison Gilbertson, Rachel Wilson, Will Buie Jr

2019-11-10
Jösses! Vad handlade detta om? Jag tror att herr Stephen King hade rökt på lite väl mycket gräs här, men å andra sidan ska jag inte vara orättvis här. Jag har ju faktiskt inte läs hans novell. Filmen var ju alla fall rena smörjan...
Jakean
2019-11-03
Man har felciterat filmmakarna när man skrev titeln. Det skulle stått "Vi va höga på gräs."
Jakean
2019-11-03
setterwall
2019-10-18
Full av logiska luckor i all sin ologik.
BarryHero
2019-10-15
Har gillat Vincenzo Natalis övriga filmer men detta var en stor besvikelse. Man bygger inte upp stämningen i början av filmen där man får lära känna karaktärerna utan istället kastas de direkt in i otäckheterna vilket är ett vanligt problem med nyare filmer. Det är lite spännande i början men snabbt spårar det ur och det är svårt att bry sig om karaktärerna i filmen. Slutet av filmen hämtar den sig lite men timmen i mitten hade man nästan kunnat klippa bort. Som ofta i Stephen Kings historier är det lite väl mycket religiöst dravel. King är verkligen hit or miss i filmväg (kanske bokväg med).
Maduson
2019-10-13
Nej, bespara er detta. Ville självantända 12 minuter in i filmen.
myslas
2019-10-12
Herre jösses vilket skräp.
ToddDowney
2019-10-06
Filmen börjar bra, men den tappar efter sisådär 6 minuter och de blir bara ett hopkock av att de springer runt i högt gräs. Synd, för Patrick Wilson är nästan alltid bra. Men hör får han inget och jobba med.
amam
2019-10-05
Svag trea. Inte något nyskapande eller speciellt men jag gillar alltid Patrick Wilson och jag visste inte ens att det var en Vincenzo Natali film förrän efteråt. Känns lite grann som att Natali hade kunnat prestera bättre ändå.