2.5

In Their Sleep

Tre år efter att Sarahs tonårsson dog är hennes liv fortfarande i spillror. En kväll råkar hon köra på en figur som kommer utspringande från skogen. Det är Arthur som är i samma ålder som hennes son skulle varit om han fanns kvar i livet. Arthur är skadad och hon tar hem honom för omplåstring. Han berättar att hans hem utsatts för inbrottstjuvar och att han blivit jagad och att inbrottstjuvarna nu kanske är på väg till Sarahs hem. Men talar han sanning? Plötsligt invaderas hennes hem av någon. Det som följer är en kamp för överlevnad.

Originaltitel Dans ton sommeil
Regissör Caroline du Potet, Éric du Potet
Manus Caroline du Potet, Éric du Potet
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Anne Parillaud, Arthur Dupont, Thierry Frémont, Jean-Hugues Anglade

2019-02-09
Brutal, smärtsam och lite säregen. Fransk, så det är bra skådespelare för att vara skräck. Ett problem är dramaturgin, vilket gör det lätt att tappa koncentrationen. När det händer något går det undan, så det funkar inte att halvsova till den eller göra annat samtidigt, då riskerar man att missa något viktigt. Fotot är för mörkt. Jag är inte nöjd med utvecklingen heller, men det är en smaksak. Det är tydligen en syskonduo som ligger bakom manus och regi. Jag skulle nog dra mig för att övernatta hos dem.
Merwinna
2016-07-06
Nä. Förutsägbart, mörkt, blekt, brutalt, blodigt, konstigt, tråkigt, meningslöst... Dock lyckades de bitvis skapa stämning med kameraarbetet och musiken. Bortkastat bara när det inte fanns något manus.
TheHorrorfan
2015-06-24
Som tidigare talare sade så har den ju potential till att bli någonting, men det här funkar inte för mig. Franska skräckfilmer brukar leverera, men inte den här.
schramm
2011-10-23
Filmen har bra idéer, men man har sett allting förut, och man har sett det bättre utfört. Trotts den relativt korta speltiden blev jag stundtals uttråkad och ointresserad. Borde fungerat mycket bättre.

2011-08-15
Mörk, brutal och skruvad. Något som många gånger tilltalar mig i filmsammanhang. Men denna film lyckas inte riktigt. Filmen berättas intressant men överdrivet rörigt på ett sätt som inte riktigt imponerar. Därtill lyser filmens bristande budget med sin närvaro ibland. Filmen kunde varit så mycket bättre, men den var inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja se om den. Annars är det här i mina ögon en sådan typ av film som vanligtvis växer med en repris.
Terran
2011-08-12
Nästan! En del riktigt bra scener och mycket könshår. Hade helt klart kunnat bli något värt ett mycket högre betyg om det inte vore för det bristande manuset.
Ondskapt
2011-07-19
Har väl en del intressanta grejer, men i slutändan är den helt enkelt inget speciellt, och jag kan inte påstå att handlingen gav mig värst mycket för den delen heller.