3.1

Inauguration of the Pleasure Dome

Psykadelisk kortfilm där personer i konstiga kostymer vandrar runt i en fantastiskt färgprakt till tonerna av operaliknande bakgrundsmusik.

Originaltitel Inauguration of the Pleasure Dome
Regissör Kenneth Anger
Genre Experimentfilm, Kortfilm, 50-tal
Skådespelare Marjorie Cameron, Sampson De Brier, Renate Druks, Curtis Harrington, Anaïs Nin

Kriffot
2014-07-13
Dekadens och knas! Lite väl enformigt, men ändå bra!
Tonti
2014-03-14
Trots helt underbara färger är detta ungefär lika tråkigt som att kolla på Fellinis Satyricon. En blandning av högstämd teatralitet och trams som varken blir fascinerande eller roande, som vanligt. Dock gillar jag ju Fassbinder...
Disintegrator
2013-10-16
Typ om Crowley och Cocteau hade tagit LSD tillsammans och sedan gjort en film.
Sznax
2013-04-28
Påfrestande musik och för sega karaktärer. Blir inte mycket till underhållning. Betyg 3.5
Madman_86
2012-10-02
Sätter en temporär femma tills jag snart ser om den igen för att verkligen bestämma mig.
KimEkberg
2011-10-15
ja, hurra! världsmästerskap i bra!
Noseman2005
2011-06-10
Fruktansvärt ointressant, trots alla referenser ninja hänvisar till nedan.
ninja
2010-02-05
En upplevelse! Kan rekommendera att se den med kommentatorsspår för att snappa upp alla snygga visuella referenser till religion, världslitteratur, alkemi och Aleister Crowley.
Andravåningen
2008-04-22
Musiken var, förutsägbart nog, sjutusans bra. Synd att Anger är så förutsägbar även när det gäller fotot.
apmannen
2006-11-03
Njuts bäst till ett stort glas sprit, som allting som utspelas till operakörer. Se aldrig opera utan att vara minst salongsberusad! I kraft av mitt ämbete skulle ju 5an vara given men så enkelt är det inte. Lite för mycket andefattig filmstudio över det hela och alla kan ju inte vara Jodorowsky, det finns ju bara en alfahanne inom området.