Independence Day: Återkomsten

Roland Emmerichs fortsättning på "Independence Day", tjugo år senare. Med återanvänd utomjordisk teknologi har jordens nationer samarbetat på ett omfattande försvarsprogram som ska skydda planeten. Men inget kan förbereda oss på en mer avancerad och kraftfull attack. Enbart ett fåtal modiga män och kvinnor kan rädda vår värld undan förintelse.

Originaltitel Independence Day: Resurgence
Alternativ titel ID Forever Part 1, Resurgence, ID Forever
Regissör Roland Emmerich
Manus Roland Emmerich, Dean Devlin, James Vanderbilt, James A Woods, Nicolas Wright
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Liam Hemsworth, Jeff Goldblum, Bill Pullman, Maika Monroe, Jessie T Usher, Sela Ward, William Fichtner, Judd Hirsch, Joey King, Brent Spiner, Travis Tope, Angela Baby, Deobia Oparei, Nicolas Wright, Charlotte Gainsbourg, Chin Han (III), Patrick St Esprit

Rele
2020-05-24
En rolig Science Fiction ungdomsfilm. Jag ger en tvåa.
sodomiten
2019-12-12
Ungefär lika intressant som godispappret efter en karamell man åt förra veckan.
2019-11-23
Hade glömt borta att de hade gjort en 2:a av denna medelmåttiga film. Jag såg den här om dagen och det var rena smörjan, men jag hade inte väta mig något annat heller...
Robkiller
2019-07-15
Action med utomjordingar... igen. Visst handlingen är usel, karaktärerna platta och det går inte att ta det här seriöst överhuvudtaget. Men ändå underhållande nog för att inte kännas helt värdelöst.
Hanness
2019-05-26
Total flopp.
thebully
2019-01-10
Försvinn ur mitt faking liv!
dafreakish
2018-07-28
Denna uppföljare till en usel film förbättrar inte direkt filmserien för mig. Lika tafflig story, lika onödiga effekter och samma virrvarr av komplett blaj blandat med patriotism förklädd i världssamverkan. Emmerich är likt Bay en regissör för icketänkande människor.
Misslovemovie
2018-07-12
Nej usch så tråkig, lever inte alls upp till sin föregångare.
Tobbiee
2018-07-07
Fullkomligt älskar första, visst är det mycket pga nostalgin som finns i den filmen. MEN detta var fan bland det sämsta jag sett. Dålig på alla plan. kalkon deluxe.
fridenpaden
2018-06-20
Dyra specialeffekter, billigt manus. Mmmmmm anus!