3.4

Infernal Affairs 2

Filmen utspelar sig före den första filmen och förklarar bakgrundshistorien. Man får se hur de infiltrerar varandra och frågetecken från den första filmen rätas ut.

Originaltitel Wu jian dao 2
Regissör Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Manus Alan Mak Siu-fai, Felix Chong
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Francis Ng, Eric Tsang, Anthony Wong Chau-sang, Roy Cheung, Andrew Lin, Carina Lau, Edison Chen, Shawn Yue, Chapman To, Hu Jun, Alexander Chan

Zebulonm
2019-04-20
Inte alls lika bra som ettan men ändå sevärd.
BrutusBeefcake
2014-05-08
Inte lika bra som ettan, men snudd på! Tyckte den var briljant bitvis och en bra prequel, snuddar på högre betyg. Skall köra ett marathon snart så kanske det höjs! (10/15)
ClintanTheKing
2014-05-05
På något sätt finner jag denna film så oerhört uttråkande och oengagerande från minut 1 till slutminut. Svårt att peka på exakt vad men den fångade helt enkelt inte mitt intresse, därav betyget.
BrutusBeefcake
2014-05-01
lottes
2012-09-15
Skådisarna som ska föreställa samma killar tio år tidigare är inte alls lika vilket är förvirrande. Man skulle vilja ha nametags på dem i början. Att "alla" är poliser, inklusive skurkarna, gör det ju inte heller lättare att hålla isär dem. Som tur är kan man skilja på polischefen och gangsterbossen iallafall.... Men efter att ha sett de två första känner jag att det här är "Gudfadern"' i asiatisk tappning. Just att känslorna okså får plats och inte nedvärderas är skönt i filmer med våld, annars blir det bara för psykopatiskt.
8bit
2012-04-14
Det ett bra tag sedan jag såg Infernal Affairs så jag tog mig an Wikipedia en sväng innan jag såg den här, för att inte vara helt borta. Tyckte helt klart den var underhållande, och jag tyckte Hau gjorde sig mycket bra som filmens "antagonist" (om man kan kalla någon det här). Naturligtvis inte lika bra som den första filmen, men helt klart intressant.
hsimpson
2011-10-04
Lite väl rörig inledningsvis kan jag tycka, men visst är det en klart godkänd uppföljare. Tycker att filmen växte mer och mer, och den landar på en stark trea, nära fyran. Ser fram emot att se trean!
mammene
2010-07-25
Det fungerar bra att få bakgrunden till föregångaren som var en av de bästa filmer jag sett. Den här når inte upp i den klassen, lite rörig och kanske lite för mycket konsperationer men en värdig uppföljare.
StureStenhög
2010-07-19
En värdig uppföljare till en utav 2000-talets bästa filmer. Det är kul att få bakgrundshistorien och den här filmen blir därför ett bra komplement till originalet. Storyn är lite rörig, men inte värre än att det går att hänga med. Att det är samma regissörer som tar hand om uppföljaren ger en viss kvalitetsgaranti och det är återigen ett snyggt och gediget hantverk. Tony Leung och Andy Lau kan man inte låta bli att sakna dock
Cleesox
2010-06-02
fyller ut storyn bra till den 1a filmen.