3.3

Infernal Affairs 3

Tio månader efter mordet på Yan har Ming blivit relegerad till tråkigt skrivbordsarbete, i väntan på resultatet av den internutredningen. Samtidigt framträder en ny stjärna inom poliskåren, Yeung, vars karriär på många sätt liknar Mings egen. Ming börjar då utreda Yeungs bakgrund och stöter på mystiska omständigheter. Filmen utspelar sig till viss del även före Yans död.

Originaltitel Wu jian dao 3
Regissör Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Manus Felix Chong, Alan Mak Siu-fai
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Tony Leung Chiu-wai, Kelly Chen, Andy Lau, Leon Lai, Eric Tsang, Anthony Wong Chau-sang, Edison Chen, Sammi Cheng, Chen Daoming
Filmnummer 20175

Zebulonm
2019-04-20
Sevärd.
lottes
2012-09-16
Älskar den här trilogin och tycker att det är omöjligt att betygsätta delarna var för sig, även om ettan kan ses ensam. Den är så smart och smakfull och realistisk på ett estetiskt sätt, det är svårt att förklara, men när jag ser att kineserna kan göra så här bra filmer så känner jag ett hopp för mänsklighetens framtid....
hsimpson
2011-12-25
Visst är det fint sammanvävt med de två första, men det känns ändå lite onödigt då det egentligen inte tillför särskilt mycket djup. Dessutom alldeles för rörig. Svagast i serien. Stark tvåa.
Afflicter
2011-08-03
Det är tydligt att man planerat alla tre filmer från första början, alltså mjölkar man inte konceptet med den här sista delen. En del onödiga detaljer kryper dessvärre in. Kelly Chens psykiater har inget att göra i den här filmen och romansdravlet blir bara pinsamt.
mammene
2010-08-21
Den här filmen kändes bara onödig och hade man några frågetecken förut så blev det bara fler efter att sett den här. Man hoppade fram och tillbaka och det blev bara rörigt, det enda som var bra var att få se den charmiga Tony Leung Chiu-wai igen.
StureStenhög
2010-08-21
De här filmerna blir bara rörigare och rörigare för varje del, men till skillnad från tvåan kändes det här dessutom som en ganska skitnödig uppföljare. Man vill mjölka ur konceptet lite mer genom att bygga en historia runt den gamla historien. Man får förvisso ihop det ganska bra, men det känns nästan som att man förstör mer än man tillför. Inte heller känner jag att blev speciellt engagerad den här gången. Så trots att även den här filmen är väldigt snygg och trots att det är väldigt kul att återse Tony Leung och Andy Lau, så kan jag inte sträcka mig längre än till en stark tvåa
FabianBom
2010-05-17
triologin är slut.
Kommie
2009-04-16
Såg precis den här och blir ju helt paff att den lyckades hålla hela vägen. Ettan va ju brilljant och jag tänkte att tvåan skulle vara typ transportsträcka till trean, men alla tre bär upp varandra på ett jättebra sätt. Hela trilogin är brilljant. Så djävla grym den här va!!
resistent
2007-12-22
Komplicerad, men det var länge sedan jag såg ettan och tvåan.
film_Alex
2007-11-09
Jag har haft den här filmen i ett halvår nu... men den är på kinesiska utan text =/ Får se om jag orkar ta tag i det snart...