2.5

Inferno

Efter att ha vaknat upp på ett sjukhus i Florens utan minne av vad som hänt de senaste dagarna upptäcker Robert Langdon plötsligt att han är en måltavla. Med hjälp av doktor Sienna Brooks och sin kunskap om symboler försöker Langdon att fly samtidigt som han försöker lösa den mest invecklade gåtan han någonsin har stött på.

Originaltitel Inferno
Regissör Ron Howard
Manus David Koepp
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Ida Darvish, Paolo Antonio Simioni, Fausto Maria Sciarappa, Jon Donahue, Paul Ritter, Gábor Urmai, Philip Arditti, Mehmet Ergen

idaho1981
2021-02-25
Enligt mig den mest spännande och den historia som känns mest skrämmande och verklig. Fin kemi mellan Hanks och Babett Knudsen.
Yakuza145
2021-01-03
Jag var så spänd inför den tredje filmen, eftersom jag gillade de två första. Men ack vilken besvikelse det blev. Inte alls i samma mått som de andra filmerna. Inte samma spänning alls. Jag tyckte inte om den här, för den levde inte upp till förväntningarna med olösta mysterium och sådant.
Rele
2019-11-15
En dålig film. Regin och manus ger en etta men p.g.a. Tom Hanks skådespel höjer jag betyget till en tvåa.
2019-01-27
Jag vet inte varför, men jag gillar inte dom här filmerna helt enkelt...
RockSnack
2018-10-28
Samma sak som de två andra filmerna, fast snäppet sämre. Skådespeleriet är mindre trovärdigt än innan. Handlingen är mestadels ointressant och mejkar ingen sense. Twisterna är rentav irriterande. Actionscenerna är långtråkiga. Filmen känns som att den legat i ett valv sedan 2007 och nu tagits fram för att visas. Vi har sett allt tidigare. För tankarna till "End of Days" med Arnold.
Litsne
2018-10-20
Om jag skapar ett virus för att radera ut mänskligheten så kommer jag inte samtidigt att sätta det på en timer och dela ut ledtrådar till alla och envar. Premissen för filmen var otroligt otrolig och det var där med svårt med det som på engelska kallas "suspension of disbelief".
dudson
2018-10-13
Detta var fan kasst rakt av. Mombo Jumbo babbel om religions dravel.Hanks ränner runt i en kostym & försöker vara trovärdig. Noot working! B känslan breder ur sej satans snabbt.
wasteoftime
2018-09-20
Ja, vad ska man säga. Rätt slätstruken action-thriller. Inte varken särskilt bra eller dåligt, det mest är. En del saker är ju inte minst sagt korkade, men det vägs väl upp av att det ändå är så pass lättsmält som det är. 0,6 på SH-skalan.
Jamesa
2018-08-30
Oengagerat, men funkar att se hemma en lunch.
Murvel48
2018-08-02
En stökig, tråkig och oengagerande film med tramsig story.