The Infiltrator

Den amerikanske tullagenten Robert Mazur upptäcker ett pengatvättssystem som involverar den colombianske knarkkungen Pablo Escobar. Mazur bestämmer sig för att gå undercover under namnet Bob Musella.

Originaltitel The Infiltrator
Regissör Brad Furman
Manus Ellen Furman
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare John Leguizamo, Benjamin Bratt, Michael Paré, Olympia Dukakis, Juliet Aubrey, Saïd Taghmaoui, Art Malik, Simón Andreu, Elena Anaya, Rubén Ochandiano, Amy Ryan, Bryan Cranston, Yul Vazquez, Joseph Gilgun, Diane Kruger, Tom Vaughan-Lawlor, Carsten Hayes
Filmnummer 120044

Zebulonm
2019-12-01
Okey men kunde gjorts bättre.
92axha10
2019-06-21
Spännande historia som berättas lite osammanhängande. Kanske en dokumentär istället
Jamesa
2018-06-15
Intressant att få reda på hur det gick till, men likväl inte särskilt bra. Tyvärr.
Murvel48
2018-05-14
Bra film även om man inte fattar så mycket av själva penningtvätten.
mammut
2017-10-25
Väldigt bra film. Seg var den absolut inte.
Andreas_
2017-10-01
Väldigt bra och välspelad film om en verklig händelse då Pablo Escobars närmaste krets blir arresterade i ett tillslag av en skicklig snut under täckmantel som även skrivit boken som denna film är baserad på. Jag gillade den, enda nackdelarna är att den är för kort, denna historia gör sig inte riktigt bra på en film på endast 2 timmar typ, allt blir för hafsigt och stressigt genomfört, vilket ger filmen lite ologiska händelser och ageranden osv, men jag tyckte ändå filmen var spännande och väldigt intressant rakt igenom trots dessa brister men hade hellre sett en mini tv serie av t.ex HBO om samma historia, då hade historien fått mer rättvisa, men filmen är väldigt bra ändå och jag rekommenderar den och jag tycker Bryan Cranston är lysande i huvudrollen, samma med Benjamin Bratt och Diane Kruger men det är verkligen John Leguizamo som själ showen här, han är absolut briljant. Tack vare bristerna så faller betyget lite men landar ändå på en svag 4:a
annihilat0r
2017-07-30
"The Infiltrator" upplevde jag som en relativt sevärd film för stunden, men inget minnesvärt. Betyget är vänligt; filmen lever farligt nära gränsen till det lägre.
Christofer
2017-07-10
Wow! Vilken överraskning. Klockrent manus och bra casting. Hade ingen aning om att det skulle vara mer än en parentes och att det handlade om Escobar-världen dessutom. Viaplay's filminfo missade att nämna den detaljen, haha. Har inte sett någon film som vidrört periferin av Escobars imperium, vilket var riktigt intressant.
Zok
2017-06-05
Bra film.
Xeno
2017-01-26
Segt och trist... trots bra skådisar...