3.3

Infinitely Polar Bear

En manodepressiv röra till pappa försöker vinna tillbaka sin fru genom att försöka ta fullt ansvar för deras två unga och livfulla döttrar, som inte gör ansträngningen lättare.

Originaltitel Infinitely Polar Bear
Regissör Maya Forbes
Manus Maya Forbes
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Mark Ruffalo, Zoe Saldana, Imogene Wolodarsky, Ashley Aufderheide, Keir Dullea, Beth Dixon, Muriel Gould, Nekhebet Kum Juch, Manoah Angelo, Tod Randolph, Georgia Lyman, Paul Elias, Chris Papavasiliou

HerrNenne
2017-07-23
Förmedlar livsglädje.
Frankish
2017-03-14
Jag håller med karlmats om att Mark Ruffalo spelar över lite grann, eller i alla fall inte spelar det maniska tillståndet med fullständig perfektion. Han är lite för närvarande och intagande, verkligen detaljer, och jag tycker hans prestation håller fin skådespelarklass i sin helhet. Både Imogene Wolodarsky och Ashley Aufderheide skådespelar ganska högt över snittet för barnskådespelare och Imogene Wolodarsky är delvis lysande och det är också Zoe Saldana. Jag blev glad av filmen. Jag har själv bipolär sjukdom och tycker att Maya Forbes lyckas balansera sin autobiografiska film på ett sätt som gör den underhållande att se på utan att romantisera eller svartmåla livet runt en bipolär förälder.
Hitschmidt
2015-12-29
Frisk fläkt!
karlmats
2015-11-09
Även om jag tycker att Mark Ruffalo spelar över lite grann tycker jag det är en väldigt uppfriskande casting i en sån här roll i en sån här film. Det är framför allt Zoe Saldana som skiner av skådisarna men det som hänger kvar så här efteråt är värmen som skildras i filmen. Det är helt enkelt en väldigt mysig historia som jag blir glad av att titta på, det räcker ganska långt i det här quirky dramakomediträsket som så lätt kan slå in på fel vägar. En stabil 3a.
KirkDouglas
2015-11-06
Ärlig och osentimentalt drama kring manodepressiv sjukdom. Zoe Saldana och barnskådespelarna är mycket bra men framförallt Mark Ruffalo gör en enastående insats som en barnslig vuxen som måste vara vuxen för sina barn samtidigt som han måste försöka kontrollera sina upsdowns när det gäller sin manodepressiva sjukdom.
emsir
2015-10-24
Så himla charmig och jag älskar alla skådisar! Också intressant att läsa om Maya Forbes eftersom filmen är biografisk. Stark trea.