3.3

Ingen utväg

Tom Farrell är sjöofficeren som posteras vid försvarsdepartementet vid Pentagon. Han inleder en intensiv kärleksaffär med en kvinna som även är älskarinna till Toms chef. När kvinnan blir mördad får Tom i uppdrag att leda spaningarna efter mördaren som även tros vara en KGB-agent. Tom riskerar själv att bli misstänkt för mordet då ett polaroidfoto av honom av mycket dålig kvalité hittas i kvinnans lägenhet. Tom har ont om tid att finna mördaren innan datorn hinner rekonstruera bilden.

Originaltitel No Way Out
Regissör Roger Donaldson
Manus Robert Garland
Genre Mysterium, Drama, Thriller, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Kevin Costner, Gene Hackman, Sean Young, Will Patton, Howard Duff, George Dzundza, Jason Bernard, Iman, Fred Dalton Thompson, Leon Russom, Marshall Bell, Chris Desjardins, Michael Shillo, Leo Geter, Dennis Burkley, Matthew Barry

Paramis
2019-02-25
Får min röst som den sliskigaste sexscenen i filmhistorien i början av filmen. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Sedan tar det ordentlig fart o blir lagom spännande. Will Patton helt perfekt i sin roll.
päronanton
2018-10-21
Den är bra! Åttiotal älskar jag! Bra musik!
päronanton
2018-10-21
Den är bra! Åttiotal älskar jag! Bra med musik med!
2018-05-13
Snark i kubik!
Misslovemovie
2015-09-15
Skön gammal rulle med en ung Costner, den har säkert sina brister men jag gillar den. Bra skådespelare och en bra twist på slutet.
Gigi1943
2014-12-31
Tycker filmen var ganska spännande, riktigt bra eftersom jag älskar Kevin C, men vad var det för en fjantig och flamsig donna som var motspelare (verkar hon inte dessutom ha ett mansnamn ...?), suck, nä henne var det bra att bli av med fast killarna är super, men nån femma som filmtipset trodde jag skulle sätta, det blev det som synes inte!
2014-11-22
En väldigt välvävd historia med en Costner i en av hans få riktigt bra prestationer. Huvudpersonen i filmen är dock helt klart handlingen som lyckas bjuda på en rad överraskningar under speltidens gång. Lyckas också skapa moment då man blir helt galen av spänningen och inte kan sitta still.
Djason
2014-11-05
Spännande film med bra skådisar, skönt att också se en film med Kevin Costner som inte är längre än 14 timmar.
2014-06-29
Nån standardthriller från 80-talet trodde jag, men blev överraskad då den visar sig vara riktigt välgjord och till och med rätt spännande med några oväntade turer. En ung Costner och Hackman i all ära, men det är Pattons roll man kommer minnas.
VonDerStock
2013-09-24
INGEN UTVÄG! Det fanns gott om utvägar... karaktärerna är dock för dumma för att se dem. ;) Hyffsat underhållande ändå, nostalgivärde åtminstone.