3.3

Ingen utväg

Tom Farrell är sjöofficeren som posteras vid försvarsdepartementet vid Pentagon. Han inleder en intensiv kärleksaffär med en kvinna som även är älskarinna till Toms chef. När kvinnan blir mördad får Tom i uppdrag att leda spaningarna efter mördaren som även tros vara en KGB-agent. Tom riskerar själv att bli misstänkt för mordet då ett polaroidfoto av honom av mycket dålig kvalité hittas i kvinnans lägenhet. Tom har ont om tid att finna mördaren innan datorn hinner rekonstruera bilden.

Originaltitel No Way Out
Regissör Roger Donaldson
Manus Robert Garland
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Kevin Costner, Gene Hackman, Sean Young, Will Patton, Howard Duff, George Dzundza, Jason Bernard, Iman, Fred Dalton Thompson, Leon Russom, Marshall Bell, Chris Desjardins, Michael Shillo, Leo Geter, Dennis Burkley, Matthew Barry

mr_magi
2013-06-13
Riktigt smart. Som oftast när Donaldson bjuder på thriller.
Berniey
2013-04-21
Spännande hela tiden är det men ska man vara lite negativ så är det samtidigt filmens svaghet då den kunde varit lite mera nyanserad men sevärt är det.
sawa
2013-01-12
En ung KC. Visst, lite spännande var det.
Xenox
2012-06-25
Utmärkt film. Perfekt om man vill se en spännande 80-tals thriller.
caracarn
2012-02-08
Ok film. Tycker dock aldrig att det blev speciellt spännande. Oväntat twist i slutet men den känns ganska menlös då den inte påverkade storyn någonting.

2011-12-13
Mitt ego fick en liten knäpp på näsan när No way out dök upp i mitt liv. Jag trodde att jag kände till alla filmer värda att känna till i den här genren, men hur fan kunde man missa ett verk med såhär pass stora namn? Vansinnigt spännande är det och var Hot Shots hämtat sin limmo-sexscen råder inte längre någon tvekan om. Gene Hackman är en stor favorit och han spelar alltid med extrem naturlighet. Fenomenet filmtwist måste ha blivit cementerat i och med den här filmen.
arruba
2011-06-09
Grymt spännande och välgjord, man sitter på spänn nästintill hela filmen och väntar på vad som ska komma härnäst, sen att Costner är klippt och skuren för rollen gör ju inte saken sämre.
ziferN
2010-11-08
Väldigt spännande och underhållande 80-tals rulle med den personliga favoriten Kevin Cotsner som alltid är bra, storyn tyckte jag var väldigt bra o spännande och jag tyckte även att det var väldigt kul att se Costner i sina unga år. Dock så brukar jag aldrig gilla Gene Hackman så det är ett litet minus där. Men däremot ett stort plus är att Will Patton var med, han är så förbannat bra i alla filmer han medverkar i, helt klart bland dom bästa birolls-skådisarna. Men ännu en gång har Roger Donaldson lyckats skapa en hög dos med spänning i en film. Filmen var som sagt grymt underhållande och spännande så den passade perfekt som kvällsunderhållning, slutet tyckte jag bara var konstigt och inte så passande precis så det är ett litet minus där. Det blir en svag 4a i betyg eftersom jag tyckte den sänkte sig lite mot slutet men ändå helt klart sevärd. Detta är en film jag kan tänka mig se om i framtiden.
Kubrick
2010-08-23
Det positiva: Spännande, hyfsat snyggt och invecklat. Will Patton är bäst av skådisarna. Det negativa: Äcklig kärlekshistoria mellan två osympatiska människor. Tekniken med bilden är totalt omöjlig, man kan inte få fram något som inte finns.
Philips
2010-05-16
Spänningen byggs upp och tempot ökar.