2.8

Ingenting är heligt

För att rädda sitt anseende som journalist tar sig Wallace Cook an en radiumförgiftad flicka och bjuder henne på tidningens bekostnad till New York. När flickan får inbjudan har hon just fått veta av sin läkare att han ställt fel diagnos.

Originaltitel Nothing Sacred
Regissör William A Wellman
Manus Ben Hecht
Genre Romantik, Komedi, Drama, 30-tal
Skådespelare Carole Lombard, Fredric March, Charles Winninger, Walter Connolly, Sig Ruman, Frank Fay, Troy Brown Sr, Maxie Rosenbloom, Margaret Hamilton

mammene
2020-11-14
Här tar man i åt alla håll, det är det som är charmen med äldre filmer, man spelar med hela kroppen, gestikulerar och står i. Samtidigt som det är rätt roligt gjort så är det också småklumpigt. Miljöerna är snygga och färgstarka och man kan lita på slutet. En hederlig gammal film helt enkelt.
myslas
2020-03-17
Rätt udda att man 1937 valde att göra en simpel screwball som den här i technicolor. Rätt charmig även om det är ganska dumt.
92axha10
2019-06-21
Har inte överlevt tidens test. Känns tyvärr bara pinsam idag.
haajen
2019-03-23
Svag trea, det har väl inte åldrats helt med värdighet men ändå hyfsat kul att se.
KyLLo
2019-03-13
Fånig!
KimEkberg
2018-01-25
Ganska märklig film som påminner om screwball, men också typ Titta vi flyger etc. Blir en ganska skum upplevelse, speciellt med insprängd rasism, sexism etc, samtidigt som vissa saker känns relativt nyansrika och med visst politiskt anspråk. Mäktiga färger.
goeran
2017-05-12
Trevligt att se om denna charmiga komedi; den håller fortfarande måttet. Carole Lombard och Fredric March bjuder verkligen på sig själva.
ModestyWilde
2017-05-08
Fantastiske Fredric March och underbara Carole Lombard spelar bra i denna nonchalant lättsamma men tillspetsade satir på det högaktuella temat "lögner - eller ej? - i press och media". Knappast någon tycks behäftad med nämnvärt mycket samvete eller vidare betänkligheter, när den ena lögnen leder till den andra, och allt fler dras in i härvan, som för längesedan gått helt överstyr. Överdriven? Tja, men fortfarande verkar verkligheten överträffa dikten, så ... här och nu kan historien inte avfärdas som icke-trovärdig - trots alla överdrifter. Mellan raderna kan man spåra en helt annan skärpa bland flamsigheterna. Ändå fastnar den inte i mitt minne ... hade jag för höga förväntningar - eller bara en dålig dag?
C12
2017-05-04
Vad var roligt med det här ?
Tonti
2016-12-11
Bleka skådisar för en screwball men väldigt fina färger. Mäktigt när de flyger in över New York. Småtrevlig men det är ju inte som att man skrattar högt direkt.