3.2

Inglorious Bastards

OBS!! Detta är INTE Tarantinos film från 2009 med (nästan) samma namn!

Året är 1944 och vi befinner oss i Frankrike under andra världskrigets slutskede. En brokig skara allierade desertörer lyckas smita undan straff och fly mot den schweiziska gränsen men kriget har andra planer för dem. Om en skara antihjältar som tvingas bli hjältar…

Originaltitel Quel maledetto treno blindato
Alternativ titel Deadly Mission
Regissör Enzo G Castellari
Manus Sandro Continenza, Sergio Grieco, Franco Marotta, Romano Migliorini, Laura Toscano
Genre Äventyr, Drama, Action, Komedi, Krig, 70-tal
Skådespelare Bo Svenson, Peter Hooten, Fred Williamson, Michael Pergolani, Michel Constantin, Raimund Harmstorf, Ian Bannen, Jackie Basehart, Debra Berger, Donald O'Brien
Filmnummer 19391

zonk
2018-08-23
Ojoj, mycket känsla här alltså! Stenhårt och vist.
Dele
2018-04-30
Ganska sunkigt och tunnt krigsraffel.
2017-10-29
joelbitar123
2013-03-11
"Störtskön" tycker jag är ett adekvat ordval för denna film.
ClintanTheKing
2013-01-26
En av de coolare krigsfilmerna helt klart. Bo Svenson och Fred Williamsson är kungar här. Stark 4:a!
AsianDawn
2012-11-18
Naiv och stundom rent tafflig, men också underhållande med väldigt mycket charm.
thebully
2012-08-17
quentin har mycket att lära

2012-06-23
Gillade inte riktigt Tarantinos film men gav trots det denna film en chans, vilket jag inte ångrar. En riktigt bra film och en bortglömd pärla får jag lov att säga. Den tillhör helt klart de bättre gamla krigsfilmerna, i mina ögon. En stor positiv överraskning. 7 av 10.
xhalelife
2011-09-30
Helt okej, ostig på ett sätt som bara funkade i äldre filmer, men den har inte riktigt charmen som behövs i denna typ av filmer. Detta är inget jag tipsar folk om först och främst, men den går an om man vill ha något att slökolla på.
craptastic
2011-09-16
Inte alls speciellt bra men ändå underhållande och småtuff. Bo Svenson är illa som vanligt och Williamson bolmar cigarr. Enzo leker som vanligt med slowmotion effekterna. OK!