2.8

Ingrid Goes West

En ung kvinna blir besatt av en internetkändis och flyttar till Los Angeles för att försöka bli vän med henne i verkliga livet.

Originaltitel Ingrid Goes West
Regissör Matt Spicer
Manus Matt Spicer, David Branson Smith
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Aubrey Plaza, Elizabeth Olsen, O'Shea Jackson Jr, Wyatt Russell, Billy Magnussen, Pom Klementieff, Hannah Pearl Utt, Joseph Breen, Angelica Amor, Meredith Hagner, Charlie Wright, Dennis Atlas

StureStenhög
2019-02-01
Jag har svårt för den här sortens huvudpersoner, de blir mest bara jobbiga, och i det här fallet känns hon inte speciellt intressant eller trovärdig heller. Jag antar att filmen vill vara någon slags samtidssatir, men som sådan känns den bara tröt. Det här gänget är trots allt inte de första som har observerat ytligheten, statussökandet och förljugenheten på sociala medier
Spidde
2018-05-19
Bättre än förväntat. Ganska träffsäker om vår ytliga samtid och Aubrey Plaza är mycket bra i huvudrollen.
LenWidleheyt
2018-04-28
Mycket bättre än jag trodde! Aubrey Plazas bästa roll. Känns alltid obehagligt äkta. Mörk, tragisk och spännande.
supermancover
2018-01-04
Väldigt stark tvåa. Det var en given trea tills slutet där det tappade lite. Vet inte riktigt varför. Bra film iaf.
amotherscrime
2017-12-11
Sett fram emot denna i evigheter men den levde inte riktigt upp till förväntningarna. Den är väldigt underhållande men den är helt enkelt inte så träffsäker som jag hoppades att den skulle vara. Jag trodde att den skulle definiera en tidpunkt och en generation. Det lyckas den inte riktigt med även om den försöker.
AlbinWesley
2017-11-15
Träffsäker, tokrolig.
HerrNenne
2017-11-04
Den mest obehagliga filmen jag någonsin sett, totalt osebar. Den var så äckligt omöjlig att se på att jag kände fysiskt obehag långa stunder. Det är bara obehagliga, pinsamma, jobbiga scener, en efter en annan. Spelar ingen roll att det är bra hantverk, att skådespelarna gör det jättebra osv osv. Filmen vill bara osebar och lyckas.
PeterTheW
2017-10-25
Underhållande och, på sins vis, väldigt aktuell.