3.7

Insidan ut

Riley och hennes familj flyttar från hemstaden i Minnesota till San Francisco och Riley måste lämna alla sina vänner och sitt gamla liv - men trivs varken i den nya staden eller i den nya skolan.

Originaltitel Inside Out
Regissör Pete Docter, Ronaldo Del Carmen
Manus Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley
Genre Drama, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Amy Poehler (röst), Phyllis Smith (röst), Bill Hader (röst), Lewis Black (röst), Mindy Kaling (röst), Richard Kind (röst), Kaitlyn Dias (röst), Diane Lane (röst), Kyle MacLachlan (röst), Dave Goelz (röst), Frank Oz (röst), Josh Cooley (röst)

Skapad 2019-10-13 av JonatanW
Pixar har levererat animerade klassiker så som \"Toy Story\", \"Wall-E\" och \"Ratatouille\". Tyvärr verkar studion ha gått igenom en svacka på sistone. Är \"Insidan Ut\" den comeback vi hoppas p...   Läs mer »

HerrNenne
2019-07-29
Allt med minnena och personligheter och saker som försvinner är hjärtskärande.
92axha10
2019-02-27
Fantasifull och välgjord film med mogna teman som sköts på ett bra och underhållande sätt
andmoreagain
2018-11-13
Sliskig men ändå behjärtansvärd. 3+
Bozze80
2018-03-16
Rörande, men också rörig, rolig, men oftare långtråkig, bra story, men dåligt utförande.
2017-10-23
ok
federico033
2017-07-08
Rörande och med mycket djup; men det kräversin del av tittarna och är mer en film för större barn och vuxna än för småbarn
Troddel
2017-04-09
Kvalitet från Pixar.
abnormal
2017-02-24
Fantastiskt dålig och dryg film. Pixars sämsta.
Zipper
2017-01-21
Otroligt smart och underhållande. Kan bara föreställa mig vilka tankar den hade väckt i mig som barn, som vuxen är jag mest fascinerad över fantasirikedomen. Pixars bästa sen Nemo!
lekke
2017-01-09
Med denna film visar Pixar att de ofta spelar ensamma i en helt annan liga än sina samtida konkurrenter samt tidigare mästare i Disneys fabrik. En barnfilm som (precis som "Upp" och "Toy Story 3") berör personer känslomässigt i alla åldrar. Dessutom lika påhittig som "Monsters Inc" var en gång i tiden. Bara att applådera!