2.3

Insidious: Chapter 3

Prequel som utspelas före spökenas attack på familjen Lambert. Mediet Elise ska den här gången rädda en tonårsflicka och hennes familj.

Originaltitel Insidious: Chapter 3
Alternativ titel Insidious 3
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Dermot Mulroney, Lin Shaye, Stefanie Scott, Hayley Kiyoko, Leigh Whannell, Ele Keats, Angus Sampson, Ashton Moio, Tate Berney, Steve Coulter, Michael Reid MacKay, Corbett Tuck, Tom Gallop, Phil Abrams, Tom Fitzpatrick, Jeris Poindexter, Amaris Davidson

djonipony
2023-10-31
2.5. Har såklart en del spänning men för mycket är cartoonish. Mycket gemensamt med 2023 års Boogeyman.
Hanness
2020-12-28
Dåliga uppföljare.
2020-11-24
Nja, dessa filmer är bara överskattade....
2020-09-30
Har ett par riktigt snygga och effektfulla skräckmoment men handlingen och känslan är verkligen riktigt kass.
päronanton
2020-07-03
Inte lika bra som de två första, men klart sevärd!
Stargazed
2020-01-06
En stark 1:a. Jumpscares biter på mig men det räcker inte för att lyfta den till en 2:a.
Sodastream
2017-04-29
Hmm..smaken är väldigt olika ser jag. Jag tyckte om alla jumpscares, tyckte huvudspöket var något av det läskigaste jag set (varför är gamla gubbar med syrgas så jäkla läskiga, tänkte på Conjuring 2..) Även bagrundshistorien gillar jag. Delrot Mulroney är ju dock en skådespelare utan tillstymmelse av karisma, vad han har i Hollywood att göra är en gåta.
Murvel48
2017-04-28
Oväntat spännande, stundtals rätt kuslig och med ovanligt effektiva jump-scares.
Metheuz
2017-03-18
Lever på jumpscares i överflöd vilket är ett klent koncept. "Huvudspöket", en lungsjuk gubbe, kändes inte så skräckinjagande heller.
annihilat0r
2016-04-23
"Insidious: Chapter 3" är en godkänd tredjefilm i serien, men kvaliteten har dalat ännu ett snäpp sedan uppföljaren "Insidious: Chapter 2". Detta tredje kapitel är i alltför stor grad uppbyggd kring jumpscares, vilka jag personligen ej värderar som några kvalitetsuttryck – utan snarare som enkla tricks. Jumpscares är inte vad jag önskar i skräckgenren, utan istället högaktar jag filmer där skrämmande känslor lyckas omsluta mig under längre perioder utan nyttjandet av enkla tricks.