2.3

Insidious: Chapter 3

Prequel som utspelas före spökenas attack på familjen Lambert. Mediet Elise ska den här gången rädda en tonårsflicka och hennes familj.

Originaltitel Insidious: Chapter 3
Alternativ titel Insidious 3
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dermot Mulroney, Lin Shaye, Stefanie Scott, Hayley Kiyoko, Leigh Whannell, Ele Keats, Angus Sampson, Ashton Moio, Tate Berney, Steve Coulter, Michael Reid MacKay, Corbett Tuck, Tom Gallop, Phil Abrams, Tom Fitzpatrick, Jeris Poindexter, Amaris Davidson

2017-10-30
Sodastream
2017-04-29
Hmm..smaken är väldigt olika ser jag. Jag tyckte om alla jumpscares, tyckte huvudspöket var något av det läskigaste jag set (varför är gamla gubbar med syrgas så jäkla läskiga, tänkte på Conjuring 2..) Även bagrundshistorien gillar jag. Delrot Mulroney är ju dock en skådespelare utan tillstymmelse av karisma, vad han har i Hollywood att göra är en gåta.
Murvel48
2017-04-28
Oväntat spännande, stundtals rätt kuslig och med ovanligt effektiva jump-scares.
Metheuz
2017-03-18
Lever på jumpscares i överflöd vilket är ett klent koncept. "Huvudspöket", en lungsjuk gubbe, kändes inte så skräckinjagande heller.
annihilat0r
2016-04-23
"Insidious: Chapter 3" är en godkänd tredjefilm i serien, men kvaliteten har dalat ännu ett snäpp sedan uppföljaren "Insidious: Chapter 2". Detta tredje kapitel är i alltför stor grad uppbyggd kring jumpscares, vilka jag personligen ej värderar som några kvalitetsuttryck – utan snarare som enkla tricks. Jumpscares är inte vad jag önskar i skräckgenren, utan istället högaktar jag filmer där skrämmande känslor lyckas omsluta mig under längre perioder utan nyttjandet av enkla tricks.
Tatty
2016-04-09
Oj, vad spännande den var. Gillade den mer än ettan och tvåan. Så nervig hela filmen. Slutet var lite läskigt. Undrar om det kommer att fortsätta mer sen och det hoppas jag!
2016-03-28
Intetsägande skräckis full med jump-scares och annat man tröttnat på. Bättre än den stentrista del 2, men det beror kanske på att den här påstås vara en prequel till hela serien. Sanningen ligger antagligen snarare i att de använde namnet Insidious för att få in cash då den här med lätthet kan ses utan att ha sett nån tidigare del. Medioker, men inte helt utan underhållningsvärde.
Andreas_
2015-12-20
Inte mycket att hänga i granen, visserligen bättre än del 2 men inte mycket...hela insidious serien är ingen höjdare alls, visserligen så gillar jag spöket som är med i denna mer än det töntiga demonen i första filmen som såg ut som en korsning av Freddy Kreuger och Darth Maul med spindelmannens krafter och klättra omkring på väggar haha...här tyckte jag demonen hade lite läskigare drag även om det hade kunnat vara ännu bättre. Det som dock stör mig allra mest är att filmen nästan enbart förlitar sig på billiga "jump scares" alltså gör så att ljudet är otroligt lågt när dom pratar så att man måste höja volymen och så fort det händer nåt så blir ljudet jättehögt och man ska hoppa till och det är ett jävligt billigt trick i min bok istället för att verkligen göra en bra och läskig story. Apropå storyn, filmen utspelar sig innan den första filmen och blir alltså en prequel om vad som hände innan insidious 1 och 2...nu är jag dock sugen på att se fortsättningen på 2:an bara för att få svar på vad som hände i slutet av den filmen vilket man inte får av denna. Skådisarna är inga höjdare dom heller men det funkar och betyget för del 3 blir en mycket svag 2:a
Sawatdeedrama
2015-12-13
En film värd att slösa tid på om man är rastlös och sugen på en helt OK skräckis. En mycket svag 3:a.
todape
2015-12-03
En film som utspelar sig innan den första. En film utan James Wan i registolen. Inte nog med det, en film av en regidebuterande manusförfattare. Mina förväntningar var inte alltför höga. Men jag blev positivt överraskad, för denna tredje film är även den riktigt bra. En härlig blandning mellan effektiva hoppa-till-sekvenser och krypande skräck. Jag gillade denna film som visade sig vara en fullvärdig uppföljare. Betyget snarare i underkant. 7/10