2.2

Insidious: The Last Key

Vi möter återigen Parapsykologen Dr. Elise Rainier när hon nu står inför sitt livs mest rysliga och personliga fall där hon själv blir hemsökt i sitt familjehem.

Originaltitel Insidious: The Last Key
Alternativ titel Insidious 4
Regissör Adam Robitel
Manus Leigh Whannell
Genre Mysterium, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Lin Shaye, Leigh Whannell, Angus Sampson, Kirk Acevedo, Caitlin Gerard, Spencer Locke, Josh Stewart, Tessa Ferrer, Aleque Reid, Ava Kolker, Pierce Pope, Bruce Davison, Javier Botet, Marcus Henderson, Amanda Jaros, Hana Hayes, Thomas Robie

Djason
2019-05-11
Mest billiga jump-scares men filmen har också några sköna scener som är skrämmande. en svag 3:a tycker jag allt filmen är värd.
haajen
2018-12-04
Svag tvåa, den är mest trist och krystad. Shaye och designen på Keyface räddar betyget.
ToddDowney
2018-11-17
Detta är nog den filmen i serien som var tråkigast och kolla igenom. Väldigt många karaktärer som bara slängs in kors o tvärs. Det som höjde betyget en liten del är just slutet som, som gör att allt går i en full cirkel. Hoppas inte på fler nu, då denna inte alls levde upp till föregångarna.
Halofreak92swe
2018-11-15
Helt okej men inte alls så läskig som jag förväntat mig. Svag 3.
2018-10-28
Modern rysare och trött uppföljare. Full av billiga jump-scares och oväntat blek. Kanske kul att se om man är bekant med tidigare Insidious.
Benisakura
2018-10-02
Tycker filmen absolut gör sitt jobb och är en av de bättre rysare man sett på den allt som ofta skrala rysarmarknaden.
ekneB
2018-04-08
vad jag gillar med den här filmen är hur den liksom knyter ihop säcken och visar hur alla filmer hänger ihop. Den har några riktigt bra stunder, bland annat när Elise hittat väskorna. Det var väldigt tydligt att dom byggde upp ett jump scare, men när det var dags kom det från någon helt annan stans än jag förväntat mig!thats a jump scare I can get behind! Tyvärr så är filmen väldigt ojämn och faktiskt ganska kort? All in all, sevärd men långt ifrån den bästa i serien
amam
2018-03-22
Lin Shaye är inte speciellt karismatisk. Hela filmen blir ganska blek och en ganska typisk B-skräckis.
Engravadlax
2018-03-21
Fjärde Insidiousfilmen hamnade hos Deborah Logan-regissören, och han är iaf ljusår bättre än Leigh Whannell, men dessvärre ligger fokus återigen på den värdelösa Lin Shaye som Elise Rainier. Manus är inte heller någon höjdare. Det bästa var när spöket upprepande blåser i pipan som Thomas the Tank Engine.
PeterTheW
2018-03-16