2.9

Insignificance

Utspelar sig på 50-talet. fyra kända personer (Albert Einstein, Marilyn Monroe, Joseph McCarthy (ledde häxjakt på kommunister) och Joe DiMaggio (baseballspelare)) möts på ett hotellrum i New York och börjar diskutera livet och kärleken.

Originaltitel Insignificance
Alternativ titel She's the Bomb
Regissör Nicolas Roeg
Manus Terry Johnson
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Michael Emil, Theresa Russell, Tony Curtis, Gary Busey, Will Sampson, Patrick Kilpatrick, Ian O'Connell, George Holmes, Richard Davidson, Mitchell Greenberg

2012-05-07
Underbar "kunde ha hänt"-historia som flyger högt på fenomenal dialog och briljanta skådespelarinsatser. Har sett den upprepade gånger.
lottes
2011-08-31
Den flaxar och den flaxar men lyfter aldrig.... Jag orkade inte se mer än ungefär halva, men den saknade helt trovärdighet, skådisarna liknade inte ens sina förebilder, idén var fånig och inte ens fotot var intressant. Blä.
StureStenhög
2010-02-24
En ganska intressant idé som iaf fungerar någorlunda bra. Mest för att dialogen till största delen är intressant. I en sån här snackig film är väl det en förutsättning också. Kan väl inte säga att filmen direkt ger några bestående intryck dock
jonbo
2007-10-04
Viss charm finns och slutscenen är snygg men intresset är inte på topp hela tiden.
KimEkberg
2007-04-25