3.1

Instängd

Ett år efter en fruktansvärd och tragisk olycka träffas sex väninnor för sitt årliga äventyr. Denna gång ska de undersöka grottor i en avlägsen del av Appalacherna. Djupt nere i grottorna är olyckan framme igen då ett stenblock faller ner och blockerar utgången. Ingen vet att de är där.

Originaltitel The Descent
Regissör Neil Marshall
Manus Neil Marshall
Genre Thriller, Äventyr, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Oliver Milburn, Alex Reid, Nora-Jane Noone, Shauna MacDonald, Natalie Mendoza, MyAnna Buring, Craig Conway, Molly Kayll, Saskia Mulder

Skapad 2019-11-14 av marfil
”Instängd” är en skräckfilm som utspelas i ett grottsystem i USA. Sex väninnor bestämmer sig för att utforska grottsystemet och samtidigt bearbeta det trauma de alla har efter en tragisk olyck...   Läs mer »

Zebulonm
2019-11-18
Helt okey för att vara en skräckis. Kompisens lillasyrra är med. Myanna...
picklessmulan
2019-07-12
Spännande och bra skräckis. Nästan en fyra 3++
ekneB
2019-05-04
Håller fortfarande efter så många år och är utan tvekan en av mina absoluta favoriter inom genren!
Halofreak92swe
2016-10-24
Fortfarande en av de bästa skräckfilmerna som jag sett! Blir fortfarande skrämd av den trots att jag sett den säkert 5 gånger nu. Den håller riktigt bra! Skulle tro att spelet Tomb Raider (2013) har fått en del inspiration från den här filmen.
2016-10-16
Bortser man från de kassa skådespelarna och de ännu kassare specialeffekterna är filmen helt okej faktiskt. Stundvis blir det ganska spännande. Svag 3:a.
Stan
2016-07-23
stämningsfull, välspelad och bra musik. ovanligt för dagens skräckfilmer
BrutusBeefcake
2016-03-29
Börjar trevande men kommer sakta men säkert igång och framåt slutet är det helfestligt! (8/15)
Tsurugi
2016-02-17
Som så väldigt ofta med skräckfilmer så är filmen inte särskilt läskig egentligen, "skräcken" består mest av billiga "jump scares". Utöver det är det mest gore. Jag tyckte ändå att den var sevärd, men det är långt ifrån en jättebra film.
Wilsol
2016-01-15
Folk med klaustrofobi bör absolut se den här.
filmfreak1
2016-01-04
Har fortfarande några effektiva scener, men långt ifrån lika bra som jag mindes.