2.5

Insurgent

Beatrice Prior måste konfrontera sina inre demoner och fortsätta sin kamp mot en mäktig allians som hotar att förstöra hennes samhälle.

Originaltitel Insurgent
Alternativ titel The Divergent Series: Insurgent
Regissör Robert Schwentke
Manus Brian Duffield, Akiva Goldsman, Mark Bomback
Genre Äventyr, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Shailene Woodley, Theo James, Miles Teller, Ansel Elgort, Kate Winslet, Naomi Watts, Mekhi Phifer, Jai Courtney, Jonny Weston, Zoë Kravitz, Maggie Q, Keiynan Lonsdale, Octavia Spencer, Ray Stevenson, Ashley Judd, Suki Waterhouse, Rosa Salazar

Skapad 2015-03-19 av JonatanW
Insurgent är en dystopisk ungdomsfilm och uppföljaren till förra årets hit Divergent. Är det en uppföljare som så många andra och bara är en svagare kopia av första filmen? Eller bygger den ...   Läs mer »

HerrNenne
2018-05-28
Ungdomstrams i samma fack som Hunger Games. En massa överdramatisk smörja.
Robkiller
2017-12-03
Fortfarande ologiskt, men stundtals underhållande.
2017-10-26
zallaxx
2017-05-09
den dög
Greystalker
2017-01-09
Sämre än Divergent som överraskade mig positivt och fick en trea. Plattityder till one-liners haglar filmen genom och manuset känns väldigt tunt.
LucaCanali
2016-09-13
man får såklart ha överseende med mycket men jag tycker den här var ganska underhållande. betyg: okej- (38/100).
daniel77
2016-09-04
Simulatorscenerna var lite fräna, men det är långt ifrån tillräckligt. Lövtunna karaktärer och skådisar utan vare sig karisma eller kemi. Kate Winslet verkar trivas dock.
angiiee
2016-08-15
Sämre än Divergent såklart. Böckerna blev sämre och sämre och det verkar som att filmerna följer samma mönster.
AjaxSwan
2016-07-21
Mer av samma från Divergent, men lite blekare. Det bränner aldrig till riktig och storyn går lite lättvindigt framåt. Helt ok uppföljare dock. 3:a (6/10)
idaho1981
2016-07-05
Sämre än den första. Gillar fortfarande iden och skådisarna gör ett okej jobb, men det blir lite väl sliskigt ibland och man bryr sig inte speciellt mycket om karaktärerna tyvärr .