2.4

Inte flera mord

Det nygifta paret Puck och Einar åker till Einars hembygd för att få sig en lugn och skön semester. De har med sig Pucks far, professor Johannes Ekstedt, som följt med på ett villkor: Inte flera mord! Men knappt har solen gått upp förrän de upptäcker att det ligger ett lik på gräsmattan nere vid ån, med pappa Johannes egyptiska papperskniv stucken djupt i bröstet.

Originaltitel Inte flera mord
Alternativ titel Inte fler mord
Regissör Peter Schildt
Manus Jonna Bolin-Cullberg, Charlotte Orwin
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tuva Novotny, Linus Wahlgren, Ola Rapace, Julia Sporre, Karl Linnertorp, Niklas Falk, Maria Kulle, Mats Blomgren, Sara Jangfeldt, Martin Eliasson, Fredrik Dolk, Anna Wallander, Alexandra Zetterberg, Ylva Ekblad, Stina Ekblad, Lottie Ejebrant

dudson
2021-03-21
Xtremt dålig story som nära intill blir skratt-retande. Sen störs jag på Tuvas konstanta överlägsna smajl) i varje scen. Men övrigt en söt brud & bra skådis.
2021-01-31
Inga fler sådana här filmer...
Nalleman
2018-07-27
Alltså jag har svårt för såväl karaktärerna som rollbesättningen i denna serie av filmer. Styltigt och tillgjort mest hela tiden och ett sövande tempo. Maria Lang har f.ö. aldrig varit någon favorit.
Murvel48
2017-06-26
Haha, inte svårt att peka ut mördaren här eftersom hen har spelat mördare i minst två andra filmer. För övrigt är det precis som i de tidigare två filmerna en rätt banal mordgåta eftersom allt bygger på att alla hela tiden ljuger som hästar travar.
Muskelkungen
2016-06-06
Slår till med en generös trea för den mysiga "svensk Morden i Midsomer"-känslan.
Gigi1943
2014-11-12
Något bättre än de två första, men bara svagt. Miljön är nästan "gosig" men visst skulle det vara bättre om det inte blev så många mord ... känns lite i överkant.
Djason
2014-11-10
Ganska seg tillställning där man tillslut inte riktigt bryr sig om vilken som är mördaren. Tuva Novotny är dock ett a ämne och jag kan förstå varför hon även har fått en del internationella roller.
2014-10-21
De två tidigare filmatiseringar av Maria Langs pusseldeckare har haft rätt ordinära historier men mordhistorierna har aldrig varit tråkiga. Denna gång så har jag dock svårt att engagera mig. En godkänd film men inte mycket mer. 2+
ptmaximus
2014-07-27
Bra film
mylar
2014-06-18
Håller med tidigare talare. Här kan jag inte ha blivit särskilt engagerad för nu, en vecka efteråt, minns jag bara att skådespeleriet i vissa roller störde en del.