2.2

Inte som andra

Steve börjar i en ny skola och får problem med att smälta in. Inte för att det är något fel på Steve, utan för att de flesta andra elever är så äckligt skötsamma. Steve förstår snart att det inte är slumpen som ligger bakom.

Originaltitel Disturbing Behavior
Regissör David Nutter
Manus Scott Rosenberg
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Katie Holmes, James Marsden, Nick Stahl, Tobias Mehler, Steve Railsback, Bruce Greenwood, Chad Donella, William Sadler, Derek Hamilton, Katharine Isabelle, Ethan Embry, A J Buckley, Crystal Cass

2017-07-23
Banal men riktigt underhållande. En omtitt efter många år höjde faktiskt filmen ett snäpp vilket inte händer så ofta.
Star-Basse
2017-06-17
För långsam, blir seg och tråkig!
ItalyErik
2016-09-20
En mycket sämre "The Faculty". Lite småkul är den dock.
2022-09-03
B-film. Underhållande är den ju men den kunde ha gjorts bättre.
2014-11-16
En film som påminner om The faculty både till stämningen och handlingen. Den påminner mig också om att The Faculty är mycket bättre än detta. En film som är formad efter standardmallen över hur en tonårs-skräckis skall vara. Liksom merparten av tonårs-skräckisarna så glömmer man av dem nästan direkt och stänger av dem utan att blivit underhållen. 2-
Fläskkäft
2014-05-22
Det kom några stycken filmer som denna där mellan 1995 och 2000. Denna är helt okej om man gillar genren. Det krävs inte så mycket hjärna utan det är bara att luta sig tillbaka och hänga med. Marsden ser klart för gammal ut i sin roll och Katie Holmes är riktigt fräsch här. Ju längre in i filmen vi kommer desto mer nystas upp och finalen är rätt kul. Inledningsvis får vi njuta av den fantastiska naturen i Cradle Bay men tyvärr blev det alldeles för lite av den varan då det mesta av utomhusscenerna i filmen utspelar sig när det är mörkt.
TheHorrorfan
2014-03-10
Ja, den var väldigt stereotypisk. Den gick att kolla på, men om man vill se på något som är bra så borde man se "The Faculty" istället.
Grillo
2013-07-21
Förutom att jag hade lite problem med det något antiintellektuella budskapet var det en klart positiv överraskning. Underhållande och oväntat mörk.
Hypostas
2013-03-04
Riktigt nice highschool-skräckis. Nick Stahl är bra i sin roll och Katie Holmes är sjukt snygg.
filmfreak1
2010-07-06
Gillar denna typ av film, dock inte lika bra som The Faculty. Men grym är dden