2.8

Inte utan min dotter

Ett besök med familjen i makens hemland Iran slutar med att han bestämmer sig för att stanna - och plötsligt är Betty en fånge utan några som helst rättigheter som kvinna. Filmdrama baserat på Betty Mahmoodys bok om sin flykt med dottern från Iran hem till USA.

Originaltitel Not Without My Daughter
Regissör Brian Gilbert
Manus Betty Mahmoody, David W Rintels, William Hoffer
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Sally Field, Alfred Molina, Sasson Gabai, Georges Corraface, Sheila Rosenthal, Roshan Seth, Sarah Badel

okidoki
2018-08-22
Så obehaglig, orkar inte se det religiösa eländet..
Rele
2018-01-13
En spännande och trovärdig film. några duktiga skådespelare och en bra manus. Jag höjer mitt tidigare betyg till en fyra.
Henkepedia
2018-01-13
Fields bättre filmer men föll mig inte i smaken
2018-01-01
Det har gått många rykten om den här filmen, om den är sann eller inte, men hur som helt funkar den som film,,,
2016-10-23
Väldigt bra, spännande och välspelat! En av Sally Fields bästa!
2015-12-19
Ett tema jag inte sett omnämnas som jag hade velat se utforskas mer är hur rasism spär på extremism. Ett högst aktuellt ämne. Filmen är på många sätt gripande, men för endimensionell för att verkligen tas på allvar. Till exempel att Teheran skildras som en by med getter på gatorna och lerhyddor bidrar till att helt rasera den realism som filmen ändå bygger på och som ämnet förtjänar.
HansMoleman
2015-08-21
Sevärd.
2014-12-22
En hel del år sedan jag såg denna film men fortfarande finns intrycken från denna filmen kvar. Som sagt är Sally Field mycket bra i huvudrollen liksom Alfred Molina. 3+
Zipper
2014-03-19
Väldigt ensidig, faderns förändring från myspappa till despot är för snabb och onyanserad.
Gigi1943
2013-11-16
Visst är den bra men jag tycker det är så otäckts när folk blir fångna i dessa länder och dessutom när barn är inblandade.