3.4

Interiors

En skilsmässa på ålderns höst lämnar tre systrar vilsna i tillvaron. En psykologisk studie om relationen mellan föräldrar och vuxna barn.

Originaltitel Interiors
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Diane Keaton, Geraldine Page, Richard Jordan, Sam Waterston, Kristin Griffith, Mary Beth Hurt, Maureen Stapleton, E G Marshall

Astrojacob
2017-11-16
tung Allensk Bergman.

2015-09-14
Woody er veldig ujevn på eldre dager. Denne er mørk og egentlig mest deprimerende.
Punkliv
2014-11-05
Rekommenderad trea. Neeej, vilken besvikelse! Trodde verkligen att jag skulle gilla den, men jag bryr mig inte om karaktärerna och deras problem, och då blir det ganska tråkigt. Men den har en del bra stunder, och Diane Keaton gör det bra i alla fall.
Ful_fisk
2014-10-20
Woody Allens första helseriösa dramafilm, gjord mellan de betydligt mer komiska och framgångsrika Annie Hall och Manhattan. Skildrar tre vuxna systrar och hur de hanterar deras föräldrars skilsmässa och moderns mörka psyke. Lite som Allens svar på Bergmans Viskningar och rop (som även refereras till i Annie Hall). Gordon Willis foto är som att titta på tavlor och filmens final av bland det mest enastående foto-arbete jag har sett på film. Femman ligger inte långt bort. Oerhört fängslande. Jag vill redan se om den.
filmfreak1
2013-12-08
Mycket stark avslutning och skönt att få slippa Woody som skådis.
Ondskapt
2013-10-03
Briljant, mörkt och skönt befriat från den typiska Allen-neurosen.
Dele
2013-06-29
Allen följer upp "Annie Hall" med en mycket annorlunda, men nästan lika bra film. Dialogen är som vanligt välskriven, och de ytterligare förtjänsterna finns i människoskildringarna och det så under ytan laddade trycket, som är så intensivt att det nästan tränger ut genom skärmen. De sista 10 minuterna kan vara Woodys absolut starkaste någonsin. Finfint!
RFloyd
2013-06-26
Allen lämnar humorn i denna film och gör en välspelad dramafilm. Svag fyra.
sirkurt
2013-06-10
Helt fantastisk! En av de mest välspelade filmer jag någonsin sett, inte en typisk Woody Allen-film men absolut en av hans bästa och kanske den mest välgjorda, tycker heller aldrig att filmen blir tråkig utan handlingen och karaktärerna är väldigt lätta att ta sig till vilket inte gör filmen svår trots den tunga handlingen vilket påminner mycket om flera av Bergmans filmer. 4+.
JimCarrey
2013-01-30
Ett riktigt ruttet försök av en neurotisk jude att vara Ingmar Bergman. Otroligt pinsamt och plågsamt att följa den här filmskitens svajande väg ut i avloppet.