2.7

Intermezzo

Den världsberömda violinisten Holger Brandt kommer hem från en världsturné och blir plötsligt förälskad i sin dotters pianolärarinna. De åker på turné tillsammans...

Originaltitel Intermezzo: A Love Story
Alternativ titel Escape to Happiness
Regissör Gregory Ratoff
Manus George O\'Neil
Genre Romantik, 30-tal
Skådespelare Ingrid Bergman, Leslie Howard, Edna Best, John Halliday, Ann E Todd, Douglas Scott, Cecil Kellaway

sirkurt
2011-08-11
Rätt tröttsam och onödig remake av en rätt så dålig film, meningslös handling.
StureStenhög
2010-06-11
Sämre än det svenska originalet, men det är fortfarande en bra historia och en välspelad film. Ingrid Bergman är ju i synnerhet väldigt bra, precis som hon var i originalet. Slutet är ganska dåligt dock och drar nästan ner betyget till en tvåa
sofieL
2007-10-06
bra, men orginalet med ingrid är ett mästerverk.
MaraJade
2007-09-30
Bra film, dock så är originalet med Ingrid Bergman och Gösta Ekman (dä) mycket bättre.
Jexxie
2007-09-26
leslie howard är okej, men all dialog är ju hopplös, stel och teaterlik. gillade de utvalda scenerna bättre i denna än den svenska, men ack denna dialog. sedan kunde de ju lika gärna slopat att det skulle vara i sverige. inget tydde på det utom namnen och att dom sa det.
ClementineK
2007-04-04
Se den svenska original versionen istället.
Yakultheredelk
2006-09-26
Leslie Howard är enligt min mening inte alls lika uttrycksfull som Gösta Ekman. Filmen tenderar även att bli väldigt komisk med tanke på Ingrid Bergmans rostiga engelska. Något som är intressant med filmen är hur deras semesterplats har ändrats från Tyskland - det kan även vara något annat land som har sin gräns mot alperna - till Frankrike. Något som måste bero på det tillfälliga läget i Europa under 1939.
goeran
2006-07-05
Jag tycker inte alls att denna amerikanska remake är så tokig; även om naturligtvis den svenska originalversionen från 1936 är bättre. Leslie Howard är riktigt bra i rollen som Holger Brandt och Ingrid Bergman är Ingrid Bergman (även om hon inte talar den bästa engelskan i den här filmen). En brist med filmen är att den känns lite kort och summarisk men så är den ju också 23 minuter kortare än den svenska versionen.
Dallow
2004-11-27
Bergamn är väl söt, men hennes Engelska är ju bedrövlig. "Oh, Hooolger, hold mi closse."
Jago
2003-11-24
Ja! Så mycket bätte än den svenska! Leslie Howard passar utmärkt!