3.9

Interstellar

I en nära framtid när jorden är på väg att dö upptäcks en mystisk spricka i rumtiden som öppnar möjligheter för människan att undersöka nya platser att överleva på. Den före detta NASA-ingenjören och skickliga piloten Cooper, numera jordbrukare som de flesta andra, tvingas lämna sina barn bakom sig när det visar sig att han är bäst lämpad att leda uppdraget ut i det okända.

Originaltitel Interstellar
Regissör Christopher Nolan
Manus Jonathan Nolan, Christopher Nolan
Genre Science Fiction, Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Michael Caine, Jessica Chastain, Wes Bentley, David Gyasi, Casey Affleck, Mackenzie Foy, Timothée Chalamet, John Lithgow, Matt Damon, Topher Grace, Ellen Burstyn, Leah Cairns, Bill Irwin (röst), Josh Stewart (röst)

Skapad 2019-10-12 av saggesaliv
I den nära framtiden har jorden påbörjat sin utrotning av den mänskliga rasen. Skördarna äts upp av av skadedjur, så det lider kraftig matbrist på jorden. Dessa små skadedjur lever även på ...   Läs mer »

Skapad 2019-09-21 av Mat1az
Interstellar – ett rymdäventyr i gigantiska proportioner. Här böjs både tid och rum för att rädda mänskligheten i en hopplös framtid. Matthew McConaughey spelar familjefadern Cooper, en för...   Läs mer »

Kayuzuzu
2019-04-06
Skulle ha gjort sig bättre som TV-serie. Stressar igenom bitar vilket gjorde att jag missade vissa detaljer som skulle gjort slutet mer storslaget för mig.
wemett
2019-03-17
Faller alltid för rymdfilmer!
Ranma
2019-03-05
Jag gillar den mycket. Hade blivit en 5:a om det inte var för att den, trots sin längd, hastar igenom vissa bitar lite för snabbt. Man vill ju veta alla detaljer!
gjoob
2018-11-24
Intressant med en film som inte spär på gamla scifi-klyschor, utan försöker göra något eget, med utgång från vetenskapen. Trots brister lite varstans, inte minst i karaktärernas psykologi, är jag väldigt svag för denna film och tycker tvärtemot många här att slutet var det bästa i hela filmen. Idén om rumtid och, tycker jag ännu mer intressant, den existentiella filosofin bakom den, är ju vad som gör hela filmen och placerar den i en kategori utanför alla andra scifi-filmer som åtminstone jag känner till.
Qhorinhalfhand
2018-11-17
Älskar denna film och betraktar den i sin helhet som ett mästerverk, trots att slutet känns slarvigt skrivet. Vanligtvis räcker det för att en film inte ska nå toppbetyg men i det här fallet är det så pass välskrivna karaktärer, bra skådespeleri och stämningsfull atmosfär att det tar filmen till skyarna. Magisk film.
Bomkia
2018-09-09
Nolans filmer är alltid värda att se. Intressanta idéer, bra skådespelare och fina effekter. Trots längden blir den aldrig seg. 4+
TURGUT
2018-03-16
Annorlunda och bra sci-fi-/rymdfilm och framtidsdystopi. Lite svagt slut som känns som att man hittat på något för att kunna runda av filmen men utan att lyckas så bra. Matthew McConaughey levererar som vanligt, Anne Hathaway överraskar och även Jessica Chastain gör en skaplig roll.
Rele
2017-11-28
En annorlunda Science Fiction film. Väldigt bra film. Jag ger en stark fyra.
stgurgel
2017-11-13
Efter att ha smält den ordentligt inser jag att en trea är alldeles för lågt. Men det krävdes lite distans för att komma över det bedrövliga slutet och att Cooper totalt ignorerar att han har två barn, inte bara ett, mm
Dicku
2017-10-31
Ger man denna filmen en 1:a eller 2:a har man ingenting på en film recessions-sida att göra iöverhuvud taget. Jag såg den på BIO och tyckte där att de var den bästa film jag sett. Har sett den 2ggr till i efterhand och kan förstå att endel kan se den som lite töntig. Men skulle aldrig tänka mig att ge den mindre än 4.