3.5

Into the Abyss

Dokumentär om Michael Perry, en man dömd till dödsstraff för trippelmord och hans medhjälpare Jason Burkett, som fick livstids fängelse.

Originaltitel Into the Abyss
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre Dokumentär, 2010-tal

vonadel
2018-03-17
Hade nog lite för stora förväntningar på denna. Mycket beroende på att Filip & Fredrik hissat den så mycket. Visst, den är bra, men ingen wow-upplevelse som jag lite väntat mig. 6/10
2018-02-27
En film som går förbi, men går att se.
MaxMackan
2014-11-15
Extremt bra. Svag femma. Gripande, välgjort och relativt neutralt tonläge trots att den har en agenda.
Valarn
2014-02-27
Stark trea. Trots en mild vinkling känns den väldigt öppen.
Dele
2013-02-25
Gripande film som håller sitt grepp rakt igenom. De fattiga, outbildade och vidskepliga människorna (som har onormalt mycket död och våld omkring sig) bjuder på en del frustration. Jag saknar vissa frågor och vägar, men det direkta fokuset och den starka intensiteten drar med "Into The Abyss" upp till betygsfyran.
fabbe86
2013-02-12
Stark!
Danny_Boy
2012-12-28
Makalöst stark och bra dokumentär om liv och död. Herzog kan verkligen det här med att förmedla känslor genom kameran.
elzplz
2012-12-08
oerhört bra. tycker inte alls, som vissa som kommenterat, att den behövt innehålla en djupare samhällsanalys. tycker herzog ställde precis sådana frågor som får en att fundera och analysera vidare på egen hand.
haajen
2012-11-25
En bra dokumentär om ett ämne som man sett och hört om mycket förr, mer detta än själv innehållet som gör att betyget stannar på en trea.
Tonti
2012-11-22
Herzog är inte den tekniskt mest intressanta dokumentärfilmaren men han är tillräckligt vass för att hitta brännande ämnen och tillräckligt smågalen för att ställa de oväntade frågorna som ibland kan vara okänsliga men desto oftare resulterar i oväntade insikter. Hans filosofiska perspektiv är också givande. Texas verkar som vanligt vara ett riktigt helvete.