3.3

In i infernot

Werner Herzog undersöker aktiva vulkaner och hur människor och kulturer i deras omgivning har formats av vulkanernas kraft.

Originaltitel Into the Inferno
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre 2010-tal, Dokumentär

Tonti
2017-10-08
Påkostade och mäktig med spännande utvikningar och fantastiskt vulkanfoto.
Metheuz
2017-03-12
Själva vulkandelen ackompanjerad av Herzogs berättarröst är vacker och avslappnande på nått vis. Det snöas även in på en del sidospår som inte har någon vidare koppling till vulkaner.
stgurgel
2017-01-01
Ganska ordiär dokumentär med en del fina bilder
emilstjernholm
2016-12-18
Herzog spottar ur sig snygga välproducerade dokumentärer för tillfället. Den här är vacker och fascinerande men står inte heller ut som någonting särskilt.
Thavox
2016-12-03
Sevärd och jag gillar W. Herzhog generellt. Men dokumentären är splittrad och skulle kunnat delas upp i olika dokumentärer. Det känns som att han vill få med berättelser han inte haft möjlighet att få med tidigare. Alla utsvävningar är bra iaf.
Dutch
2016-11-23
Mycket sevärd. Herzogs röst är som att höra Gud.
Kayuzuzu
2016-11-22
Handlar om så många saker utöver vulkaner och trots att det var vulkaner man ville se så kan i alla fall jag inte låta bli att fascineras av alla personer och händelser i rutan. Jättebra!
Afflicter
2016-11-18
Inte blir man ju besviken när man känner Herzog, men hans senare dokumentärer har funkat bra för att de fokuserar på ett område. Här rör han sig över hela planeten, vilket gör filmen aningen osammanhängande. Det är tydligt att han fascineras mest av Nord-Koreanerna, vilket ju är ett folk nästan som tagna ur en av hans dokumentärer, men även om de har en viktig vulkan även där känns det som att fokus skiftar för mycket. Into The Inferno berör helt enkelt inte lika mycket som Happy People eller Encounters at The End of The World.
PeterTheW
2016-11-11
Brukar älska Herzog-docus, men den här var lite småseg. Oerhört mycket vackra vulkanbilder, men tempot blir för lågt och intresset svalnar.
lekke
2016-11-07
Lava oavbrutet fascinerande, men mest eyecatching var ju annars de nordkoreanska tyngdlyftarbarnens fejkade Chanelkläder.