2.2

Into the Woods

I en värld där flera klassiska karaktärer ur bröderna Grimms berättelser lever tillsammans lever också en bagare och hans fru. Efter att en häxa kastat en förbannelse över dem som innebär att de inte kan få barn måste de ge sig ut på deras livs äventyr för att häva förbannelsen.

Originaltitel Into the Woods
Regissör Rob Marshall
Manus James Lapine
Genre Äventyr, Musikal, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare James Corden, Emily Blunt, Meryl Streep, Anna Kendrick, Chris Pine, Billy Magnussen, Mackenzie Mauzy, Lilla Crawford, Daniel Huttlestone, Tracey Ullman, Christine Baranski, Tammy Blanchard, Lucy Punch, Johnny Depp, Frances de la Tour, Simon Russell Beale

Skapad 2019-11-16 av Stygga-Vargen
Askungen, Rödluvan, Rapunzel, Jack och bönstjälken - alla är välkända sagor som de flesta säkert fick höra som barn och jag kan tänka mig att det även finns ganska många som även sett film...   Läs mer »

KJ
2019-01-25
Många snygga nummer, men du måste vara inställd på att det här främst är ett gäng sjungande skådisar som har kul tillsammans.
vonadel
2018-03-12
Nja. Tyckte till en början att det var lite spännande att de hade vävt ihop flera sagor. Men, efter ett tag blir det bara rörigt och intetsägande. Trots Meryl Streep.. 4/10
2017-10-22
isecore
2016-12-31
Svintråkig musikal som uppfyller alla trötta klyschor. Överproducerad och helt meningslös. Undvik!
RunRiot
2016-11-19
Visuellt snygg film och James Corden och Anna Kendrick är ruggigt charmiga. I övrigt känns den mest rörig och ogenomtänkt. Storyn håller inte riktigt och det känns som att en hel del viktiga plotpoints fått strykas till förmån för en massa onödiga låtar som inte för handlingen framåt ett dugg. Det finns även ett antal onödiga karaktärer som mest stjäl screentime från det relevanta (Rapunzel någon?). Allt som allt ingen höjdarfilm alltså, men den funkade för stunden.
Brouhaha
2016-10-05
Charmig film med schyssta skådisar. Ville egentligen ge den en 3'a men med tanke på hur uttråkad jag blev flertalet gånger under filmens lopp kan jag inte riktigt med. Låtarna är ändå helt okej. De som skrev dem gillade uppenbarligen att leka med ord och rim, så de är rätt lustiga ibland, men såhär dagen efter kommer jag inte ihåg någon av dem så som musikal är det här inte vidare bra.
2016-07-17
Grymt bra! Kul att man får se klassiska sagofigurer i en ny saga och jag älskar delen där Rödluvan (stort plus till Lilla Crawford för den insatsen) besöker bagaren och hans fru för att "köpa" kakor och bröd att ta med sig till mormor. Meryl Streep är den som gör allra bäst ifrån sig men alla skådespelarna i denna film gör ett bra jobb. Bra musik och en bra och intressant story!
janne
2015-12-26
Jag tror mitt betyg skulle ha varit högre om det varit en renodlad fantasy-film utan all sång och dans.
Tatty
2015-12-15
Vet inte vilken betyg den förtjänar. Den förtjänar både betyg 2 och 3. Betyg 2 för den är lite seg och hela musikal kändes lite upprepande. Betyg 3 för Merryl Streep och Johnny Depp spelar bra och för jag gillar dem. Filmen är okej annars, lite rolig och fjantig.
Malad
2015-12-15
Denna film var så banal att jag glömde att jag sett den och försökte se den igen. Bra musik, bra skådisar, kasst manus och icke-existenta karaktärer.